تورم ونزوئلا به یک میلیون و ۳۰۰ هزار درصد رسید

کدخبر: ۲۵۵۹۲۵
اقتصاد نیوز: مجمع ملی ونزوئلا اعلام کرد که نرخ تورم سالانه این کشور در ماه گذشته میلادی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار درصد رسید.
تورم ونزوئلا به یک میلیون و ۳۰۰ هزار درصد رسید

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا؛ مجمع ملی ونزوئلا اعلام کرد که نرخ تورم سالانه این کشور در ماه گذشته میلادی یعنی نوامبر به یک میلیون و ۳۰۰ هزار درصد رسید. این در حالی است که ونزوئلا با بدترین بحران اقتصادی تاریخ این کشور روبرو شده است.

البته تورم ونزوئلا در ماه نوامبر به ۱۴۴ درصد رسید که در مقایسه با دو ماه قبل از آن که به ترتیب ۱۴۸ درصد و ۲۳۳ درصد ثبت شده بود، روند نزولی گرفته است. در اوایل سال جاری میلادی، صندوق بین المللی پول نسبت به رسیدن تورم ونزوئلا به یک میلیون درصد در سال جاری میلادی و رسیدن آن به ۱۰ میلیون درصد در سال ۲۰۱۹ میلادی هشدار داده بود.

صندوق بین المللی پول اعلام کرده بود که ونزوئلا با یکی از بزرگترین بحران های اقتصادی در تاریخ مدرن روبرو شده و مشکلات این کشور را با مشکلات آلمان در سال ۱۹۲۳ میلادی و زیمباوه در اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی مقایسه کرد.

بر همین اساس از سال ۲۰۱۴ میلادی به دنبال کاهش قیمت جهانی نفت، اقتصاد ونزوئلا در شرایط رکود قرار گرفته است؛ ضمن اینکه این کشور تحت فشار بی وقفه تحریم های آمریکا قرار دارد. سال گذشته میلادی، واشنگتن شرکت های آمریکایی و اشخاص را از تجارت اوراق قرضه جدید منتشر شده از سوی دولت ونزوئلا و شرکت نفت PDVSA این کشور ممنوع کرد. شرایط فعلی ونزوئلا باعث شده تا پول ملی این کشور سقوط کند و ونزوئلا با کمبود غذا، دارو و دیگر کالاهای اساسی روبرو شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید