افزایش ارزش دلار در بازار آسیایی

کدخبر: ۲۵۵۹۵۰
اقتصاد نیوز: ارزش دلار آمریکا در بازار معاملات آسیایی روز چهارشنبه تحت تاثیر تزلزل پوند انگلیس و همچنین افزایش نرخ بهره اوراق خزانه داری آمریکا نسبت به کمترین میزان آن از سه ماه گذشته افزایش یافت.
افزایش ارزش دلار در بازار آسیایی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، شاخص دلار در بازار معاملات آسیایی روز چهارشنبه در برابر سایر ارزهای مهم جهان در ۹۷.۳۸ واحد ایستاد که از تاریخ ۱۳ نوامبر به بیشترین سطح خود رسیده است.

یوکیو ایشیزوکی، تحلیلگر ارشد  Daiwa Securities در توکیو در این باره می گوید: دلار علاوه بر افزایش نرخ بهره اوراق خزانه داری آمریکا در مقایسه با متوسط آن در سه ماه گذشته که به کمترین حد خود رسیده بود، از تضعیف پوند انگلیس نیز تحت تاثیر آینده نامعلوم بریگزیت و به تعویق افتادن جلسه تصویب و تایید پیش نویس آن در پارلمان این کشور تاثیر گرفته و  یک رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد بدین ترتیب می‌توان گفت که شاخص دلار به بیشترین میزان خود در یک ماه گذشته رسیده است.

پوند انگلیس پس از اعلام به تعویق افتادن جلسه پارلمان این کشور برای تصویب و تایید توافق بریگزیت یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به شدت سقوط کرد. به گونه‌ای که این ارز در هفته جاری ۱.۷ درصد از ارزش خود در برابر دلار را از دست داد.

یورو با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به آخرین معاملات در ۱.۱۳۳۰ دلار ایستاد و یوآن چین نیز با افزایش احتمال مثبت شدن مذاکرات میان چین و آمریکا و رسیدن به توافق بر سر پایان جنگ تجاری با اندکی افزایش در برابر دلار در ۶.۸۸۶ دلار معامله شد. روز گذشته، سه شنبه بود که اخباری مبتنی بر مذاکرات تلفنی مقمات ارشد چین و آمریکا بر سر دست یافتن به یک توافق برای پایان دادن به جنگ تجاری میان این دو کشور منتشر شد که موجب امیدواری بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران را در بازارهای جهانی ارز و سهام شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید