معاون ارزی بانک مرکزی خبر داد

آمادگی بانک مرکزی برای خرید ارز صادرکنندگان

کدخبر: ۲۵۶۳۱۴
اقتصادنیوز: معاون ارزی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی آمادگی خرید ارز صادرکنندگان با قیمت توافقی را دارد و براین اساس واردکننده را به فروشنده معرفی می کند.
آمادگی بانک مرکزی برای خرید ارز صادرکنندگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی، «غلامرضا پناهی» در نشست هم اندیشی با نمایندگان بخش تولید، در خصوص گلایه برخی صادرکنندگان نسبت به ناشناخته بودن «سامانه نیما» در فضای مبادلات تجاری بین المللی اظهار داشت: اصولا نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) یک سامانه داخلی برای ثبت صادرات و واردات کشور است. 

معاون ارزی بانک مرکزی افزود: متناسب با شرایط موجود و منطبق با قوانین و مقررات تلاش می‌شود فضای تولید را تسهیل کنیم تا در نتیجه این تسهیل‌گری بهبود وضعیت تولیدکنندگان در فضای کسب و کار، حمایت از اشتغال‌زایی آنان و در نهایت رفاه عمومی مردم را شاهد باشیم. 

وی افزود: بانک مرکزی قائل به حفظ ثبات در مقررات است و تمام بخشنامه های آن بر مبنای قانون صادر می شود. همچنین به روزرسانی مقررات برای دستیابی به شفافیت همواره در دستور کار قرار دارد.

معاون ارزی بانک مرکزی ادامه داد: نمونه شاخص این مقررات، ابلاغ بخشنامه برگشت ارز حاصل از صادرات است که با هدف به جریان افتادن ارز حاصل از صادرات در چرخه اقتصادی کشور صادر و به روزرسانی شده است. 

پناهی تصریح کرد: با این حال، در ماه های اخیر سعی شده است صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه ها را به حداقل برسانیم تا وضعیت با ثباتی را برای صادرکنندگان و تولید کنندگان در فضای مقرراتی ایجاد کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید