مرغ به 13 هزار و 200رسید/ قیمت امروز مشتقات مرغ

کدخبر: ۲۵۷۳۴۲
اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۹۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۲ هزار و ۲۰۰ و خرده فروشی ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۲ هزار و ۲۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

یوسف‌خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۰ هزار، سینه بدون کتف ۲۱ هزار و فیله مرغ ۲۳ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی کاهش عرضه به کشتارگاه را دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی، قیمت مرغ نه تنها در بازار افزایشی نخواهد یافت، بلکه به سبب کاهش قدرت خرید خانوار احتمال کاهش آن در بازار دور از انتظار نیست.

وی در پایان کاهش عرضه مرغ به کشتارگاه ناشی از بیماری‌های مختلف، گرانی و تاخیر در توزیع نهاده‌ها و افت جوجه ریزی را دلیل اصلی نوسان قیمت مرغ در هفته‌های اخیر در بازار اعلام کرد.

این گزارش می‌افزاید: هم اکنون هر کیلو مرغ با قیمت ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۷۰۰، فیله کبابی با زعفران ۲۶ تا ۳۲ هزار، سینه با کتف ۲۰ تا ۲۳ هزار، سینه بدون کتف ۲۲ تا ۲۵ هزار، پاچینی ۲۸ تا ۳۵ هزار، ران مرغ با کمر ۱۲ هزار و ۵۰۰، ران مرغ بدون کمر ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰، جوجه بدون زعفران ۲۲ تا ۲۸ هزار، جوجه با زعفران ۲۶ تا ۳۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید