سخنگوی وزارت خارجه چین: چین مایل به جنگ تجاری با هیچ کشوری نیست

کدخبر: ۲۵۷۷۲۷
اقتصاد نیوز: سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اینکه پکن همواره از درهای باز و تجارت آزاد پشتیبانی کرده و قاطعانه از ساز و کار چند جانبه تجاری حفاظت کرده است تاکید کرد این کشور مایل به جنگ تجاری با هیچ کشوری نیست.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ 'هوا چون یینگ' روز شنبه با صدور بیانیه ای در واکنش به «درخواست بانک جهانی از چین برای اصلاح اقدام ناعادلانه تجاری» افزود: چین به گزارش یاد شده بانک جهانی توجه کرده است بانک جهانی در این گزارش، سیاست و اقدامات چین برای مقابله با خطرهای خارجی، رشد اقتصادی و افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران را مثبت ارزیابی کرده است.

او ادامه داد: بانک جهانی در این گزارش هیچ درخواستی از چین برای اصلاحات اقدام ناعادلانه تجاری نکرده است. 

سخنگوی وزیر امور خارجه چین تصریح کرد همان طور که می دانیم چین همواره از سیاست درهای باز و تجارت آزاد پشتیبانی کرده و از ساز و کار چند جانبه تجاری حفاظت کرده است.

رسانه های آمریکایی در گزارشی اعلام کردند بانک جهانی در گزارشی درباره نتیجه جدی ناشی از جنگ تجاری بین آمریکا و چین هشدار داده و به چین پیشنهاد کرده است «عملکرد ناعادلانه تجاری» را اصلاح کند.

آمریکا می گوید کسری تجاری این کشور در برابر چین در سال 2017 میلادی به 375 میلیارد دلار رسیده است دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که تعرفه های 10 درصدی بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی اعمال کرده، اعلام کرده بود این میزان تعرفه در ابتدای سال آینده میلادی به 25 درصد افزایش خواهد یافت.

اما در حاشیه نشست سران گروه 20 در آرژانتین، سران دو کشور به یک آتش بس 90 روزه رسیدند و قرار است دو کشور از طریق گفت و گو و رایزنی جلو اعمال تعرفه های بیشتر را بگیرند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید