چین در راستای تجاری با آمریکا ۱۳.۷ میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکایی خود را فروخت

کدخبر: ۲۵۱۲۶۰
اقتصاد نیوز: وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که مجموع اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی در نزد چین در ماه سپتامبر در مجموع ۱.۱۵۱ تریلیون بود که در مقایسه با ماه قبل از آن ۱۳.۷ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. با این وجود چین همچنان بزرگترین خریدار خارجی اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا؛ آمار وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد که مجموع اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی در نزد ژاپن در ماه سپتامبر از رقم ۱.۰۳ تریلیون دلار به ۱.۰۲۸ تریلیون دلار کاهش پیدا کرده است. ژاپن به عنوان دومین خریدار بزرگ اوراق قرضه خزانه داری آمریکا محسوب می شود.

البته برزیل به عنوان سومین دارنده بزرگ اوراق قرضه خزانه داری آمریکا است و در ماه اوت میزان این نوع از دارایی های خود را ۱۸ میلیارد دلار افزایش داد و مجموع آن به ۳۱۷ میلیارد دلار رسید.  

در اواسط ماه اکتبر، بلومبرگ گزارش کرد که چین ۳ میلیارد دلار از اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی خود را به دلیل جنگ تجاری پکن-واشنگتن فروخته است.

بر پایه این گزارش، در ماه ژوئن سال جاری میلادی به دلیل بالا گرفتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین به دلیل افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی از سوی دولت ترامپ،   ۲ کشور بارها در پاسخ به اقدامات تلافی جویانه بر روی کالاهای یکدیگر تعرفه های اضافی وضع کرده اند و در ماه سپتامبر هم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تعرفه های جدیدی را به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار بر روی کالاهای چینی وضع کرد و چین هم در مقابل ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را مشمول تعرفه اضافی کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید