بورس در آخرین ماه پاییز 11 درصد کاهش یافت

کدخبر: ۲۵۷۹۷۹
اقتصاد نیوز: طبق اطلاعات و آمارهای معاملاتی منتشر شده از سوی بورس تهران، شاخص کل بورس در آخرن ماه پاییز با کاهش ۱۱ درصدی مواجه شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا، جزییات خرید و فروش سهام که از سوی بورس اوراق بهادار تهران منتشر شده مشخص کرد که در پایان معاملات آذر ماه ۹۷، شاخص کل نسبت به ابتدای سال جاری، ۶۲ درصد افزایش را نشان می دهد. بر اساس این گزارش، در پایان معاملات آذر ماه ۹۷،  شاخص کل با ۱۹۶۳۰ واحد کاهش نسبت به آبان ۹۷، به رقم ۱۵۶۰۸۳ واحد رسید که ۱۱ درصد کاهش را نشان می دهد.

بازار اول و دوم

از سویی دیگر، شاخص بازار اول با ۱۵۶۷۷ واحد کاهش به رقم ۱۱۴۲۸۳ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۳۳۲۲۲ واحد کاهش عدد ۳۱۴۳۳۵ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۱۲ درصد و ۱۰ درصد کاهش نسبت به ماه قبل مواجه شدند.

ارزش کل معاملات

درسومین ماه از پاییز ۹۷، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۱۱۱۳۲۰ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به آبان ۹۷، ۳۰ درصد کاهش یافته است. در ضمن تعداد ۲۸۴۲۰ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۲ میلیون و ۳۳۹ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۳۸ درصد و ۲۸ درصد کاهش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.

این درحالی است که تعداد ۳۴۱ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل  ۳۶۴۵ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت به ترتیب با ۲۳ و ۲۱ درصد کاهش نسبت به ماه  گذشته همراه شد.

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۳۱۹۱۲ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب با ۱۳۷ درصد و ۱۳۷ درصد افزایش داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید