​پس از ۱۲ روز معاملات تالار شیشه‌ای مثبت شد

کدخبر: ۲۵۸۰۶۷
اقتصادنیوز: شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری پس از ۱۲ روز با رشدی بیش از ۲۱۰۰ واحدی به ۱۵۶ هزار و ۶۹۲ واحد رسید.
​پس از ۱۲ روز معاملات تالار شیشه‌ای مثبت شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می دهد که شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.

رشد شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۱۴۲ واحد رشد معادل ۱.۳۹ درصد به ۱۶۵ هزار ۶۹۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۶۲۷ واحد افزایش معادل ۱.۳۹  درصد به ۴۵ هزار ۵۴۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۹۷ واحد رشد معادل ۱.۱۲ درصد به ۲۶ هزار و ۹۱۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۰۹ واحد افزایش، معادل ۱.۱۲ درصد به ۱۸ هزار و ۹۵۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۹۱۶ واحد رشد، معادل ۱.۷۵ درصد به ۱۶۹ هزار و ۲۹۷ واحد، شاخص بازار اول با ۱۸۷۲ واحد افزایش معادل ۱.۶۵ درصد به ۱۱۵ هزار ۵۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۸۴۹ واحد رشد معادل ۰.۹۲ درصد، به ۳۱۳ هزار و ۹۸۶ واحد رسید.

 نمادهای تاثیر گذار

از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فولاد با ۳۷۲ واحد، کگل با ۱۹۳ واحد، شپنا با ۱۴۵ واحد، وتجارت با ۱۴۰ واحد، وبملت با ۱۲۳ واحد، وغدیر با ۹۶ واحد و شتران با ۸۸ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

افزایش شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، امروز اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات کاغذ با ۱۴۴۷ واحد صعود معادل ۸.۲۵ درصد به ۱۸ هزار و ۹۹۹ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۹ واحد افزایش معادل ۳.۷۵ درصد به ۲۷۲ واحد، بانک ها با ۲۸ واحد صعود معادل ۳.۷۰ درصد به ۸۰۰ واحد، محصولات فلزی با ۹۱۰ واحد ریزش معادل ۳.۴۴ درصد به ۲۷ هزار و ۳۴۸ واحد، مالی با ۵۱۳۸ واحد کاهش، معادل ۲.۹۲ درصد به ۱۸۰ هزار و ۹۳۲ واحد، زراعت با ۳۴۰  واحد افت معادل ۲.۶۲ درصد به ۱۳ هزار و ۲۹۶ واحد، لاستیک با ۶۷۲ واحد کاهش معادل ۲.۵۶ درصد به ۲۶ هزار و ۹۵۳ واحد» رسید.

بیشترین کاهش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «چکاران، وتجارت، کخاک، غسالم، سغرب، جبانک و فاسمین» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «شپترو، پدرخش، جنفت، کسعدی، کدما، بشهاب و پرداخت» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

توقف و بازگشایی نماد

این گزارش می افزاید : طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های «ساختمان اصفهان، بانک تجارت، کارتن ایران، داده‌گستر عصر نوین» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «صنعتی دریایی ایران، پتروشیمی آبادان، بیمه پاسارگاد و سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق» متوقف شدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۱۷ هزار و ۹۰۶ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۷۳۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۵۹۵ هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید