تمدید ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)

کدخبر: ۲۵۸۴۰۸
اقتصاد نیوز: شرکت سپرده گذاری مرکزی از تمدید ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به دلیل استقبال فراوان سهامداران خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم ، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) با انتشار اطلاعیه‌ای از تمدید ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به دلیل استقبال فراوان سهامداران خبر داد و اعلام کرد: این شرکت با تشکر و قدردانی از ثبت نام کنندگان در این سامانه به استحضارعموم فعالان می رساند بر اساس تصمیمات متخذه فعلا با اتمام مهلت ثبت نام برای سرمایه گذاران هیچگونه محدودیتی از روز سه شنبه چهارم دی ماه 1397 برای فعالیت در بازارها و دریافت خدمات اعمال نمی شود.

همچنین مهلت جدید برای ثبت نام در این سامانه جهت شناسایی فعالان بازار سرمایه پس از طرح موضوع در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و تصمیم گیری در خصوص متعاقبا اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سهامداران می توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir  ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

هم اکنون احراز هویت ثبت نام کنندگان سامانه سجام در بیش از 400 دفتر پیشخوان دولت و کارگزارهای منتخب در سراسر کشور آغاز شده است که شرکت سپرده گذاری مرکزی به دلیل جلوگیری از ازدحام در این مرحله با ارسال پیامک آنها را از زمان احراز هویت مطلع می کند.

سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی،  شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید