خسارت 15 میلیارد تومانی حادثه اتبوس دانشجویان

کدخبر: ۲۵۹۱۹۰
اقتصاد نیوز: برآورد خسارت حادثه واژگونی اتوبوس حمل و نقل دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که متاسفانه باعث فوت ۱۰ نفر و قطع عضو سه نفر دیگر شد، حدود ۱۵ میلیارد تومان است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا، روز سه شنبه چهارم دی ماه یک دستگاه اتوبوس متعلق به یک شرکت پیمانکاری در مسیر انتقال دانشجویان واژگون شد که بر اثر این حادثه تاکنون ۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

در حالی که ظرفیت این اتوبوس ۴۰ نفر بوده، در زمان وقوع حادثه ۳۵ نفر سوار بر آن بودند. در زمان واژگونی هفت نفر بلافاصله جان خود را از دست می دهند و ۲۸ نفر دیگر به بیمارستان منتقل می شوند. از بین افرادی که به بیمارستان منتقل می شوند نیز متاسفانه سه نفر دیگر جان خود را در بیمارستان از دست می دهند تا تعداد کشته شدگان این حادثه به ۱۰ نفر برسد.

براساس قانون بیمه شخص ثالث، به بازماندگان هریک از افرادی که جان خود را در این حادثه مبلغ ۳۰۸ میلیون تومان به عنوان دیه پرداخت خواهد شد. از سوی دیگر سه نفر دیگر نیز دچار قطع عضو می شوند که خسارت پرداختی به آنها سقف بسیار بالاتری نسبت به فوت شدگان دارد.

بیمه شرکت مهرآفرین که پیمانکار حمل و نقل واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد بوده است، با بیمه آسیا بوده و این شرکت نیز روز چهارشنبه هفته گذشته آمادگی خود را برای پرداخت خسارت واقع شده، اعلام کرده است.

بررسی های خبرنگار ایبِنا حکایت از آن دارد که قرارداد حمل و نقل دانشجویان و کارکنان واحد علوم و تحقیقات در زمان ریاست فرهاد رهبر بر دانشگاه آزاد و به شکل «رافعانه» تنظیم شده است. این بدان معناست که دانشگاه آزاد تمام مسئولیت خود را در قبال حوادثی که در زمان حمل و نقل واگذار کرده و شرکت پیمانکار عهده دار مسئولیت تمامی حوادث است.

از سوی دیگر تمامی دانشگاه های دولتی و غیردولتی در زمان ثبت نام مبلغی را تحت عنوان بیمه از دانشجویان دریافت می کنند و ممکن است این سوال ایجاد شود که آیا دانشگاه آزاد مسئولیتی در قبال دانشجویان داشته است یا نه؟

محمدمهدی طهرانچی؛ رییس کنونی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرده که دانشجویان، کارکنان و سایر افرادی که در این حادثه آسیب دیده اند، هیچگونه نگرانی بابت هزینه های درمانی و همچنین سایر هزینه هایی که از بابت این حادثه دیده اند، نباشند. با این حال باید صبر کرد و دید که آیا این دانشگاه به وعده خود در قبال افراد آسیب دیده عمل خواهد کرد یا نه؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید