تعیین نرخ بهره بانک های اروپا وابسته به تورم است

کدخبر: ۲۵۹۲۱۲
اقتصادنیوز: یک مقام ارشد بانک مرکزی اروپا گفت: افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۹ میلادی بستگی به اطلاعات تورمی به دست آمده در نیمه نخست دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا ، «ساباین لوتنشلاجر» عضو ارشد بانک مرکزی اروپا گفت: همچنان انتظار افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۹ میلادی وجود دارد؛ اما میزان آن بستگی به اطلاعات تورم در نیمه نخست سال جدید میلادی دارد.

این در حالی است که به دلیل کُند شدن رشد اقتصادی منطقه یورو، شماری از سرمایه گذاران افزایش نرخ بهره را توسط بانک مرکزی اروپا انتظار دارند و زمان آن را تقریبا سال ۲۰۲۰ میلادی برآورد کرده اند.

«لوتنشلاجر» در مصاحبه ای با روزنامه آلمانی «دویچه لندفانک» گفت: افزایش نرخ بهره بستگی به نوع اطلاعات تورمی که در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به دست می آید، دارد. وی افزود: امیدوارم که سال آینده میلادی شاهد افزایش نرخ بهره باشیم.

بر پایه این گزارش درست زمانیکه بانک مرکزی اروپا آماده بازگشت به بسته محرک اقتصادی خود است، تورم آلمان در ماه جاری میلادی به شدت روند نزولی گرفت. بانک مرکزی اروپا در ماه جاری میلادی یعنی دسامبر بعد از آنکه تقریبا ۴ سال به میزان۲.۶ تریلیون یورو هزینه برای خرید اوراق قرضه کرد، برنامه چاپ گسترده اسکناس را متوقف کرد؛ اما قصد دارد دوباره به وسیله سررسید این اوراق برای یک دوره طولانی مدت بعد از افزایش نرخ بهره سرمایه گذاری کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید