تاکید روسای جمهور چین و آمریکا بر کاهش تنش تجاری

کدخبر: ۲۵۹۳۵۷
اقتصاد نیوز: 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا و 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین شنبه شب به وقت محلی، در مکالمه تلفنی بر تحقق مفاد نشست آرژانتین و کاهش تنش تجاری میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، شینهوا روز یکشنبه گزارش داد روسای جمهوری دو کشور در این مکالمه تلفنی، تمایل خود را برای اجرا و پیاده سازی توافق نامه نشست سران دو کشور در آرژانتین ابراز کرده اند.

'دونالد ترامپ' و 'شی جین پینگ'، روسای جمهوری آمریکا و چین در حاشیه نشست گروه 20 در اوایل دسامبر سال 2018 در بوئنوس آیروس آرژانتین با توقف سه ماهه جنگ تجاری دو کشور و بازنویسی تعرفه های جدید گمرکی بر واردات و صادرات طرفین موافقت کردند.

این مهلت سه ماهه برای حل اختلافات تجاری دو کشور و دستیابی به توافقی پایدار در اول مارس 2019 به پایان می رسد.

رییس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی شب گذشته ضمن تبریک سال نو میلادی به رییس جمهوری و مردم چین اظهار داشت روابط چین و آمریکا بسیار مهم است و تمام جهان آن را دنبال می کنند.

ترامپ با اشاره به اینکه روابط خوبی با رییس جمهوری چین دارد از اینکه تیم های اقتصادی دو کشور به سختی تلاش می کنند تا توافق مهمی را در نتیجه دیدار روسای جمهوری کشور در آرژانتین ایجاد کنند اظهار خوشحالی کرد.

رییس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه مذاکرات اقتصادی دو کشور در حال پیشرفت مثبت است اظهار امیدواری کرد نتایج این مذاکرات به نفع ایالات متحده آمریکا، چین و همچنین جهان باشد.

'شی' نیز در این تماس ضمن تبریک سال نو میلادی به دولت و مردم آمریکا تاکید کرد روابط دو کشور در حال حاضر در یک مرحله حیاتی است.

رئیس جمهوری چین با اشاره به دیدار موفق آرژانتین گفت تیم های دو کشور از آن زمان به طور فعال برای اجرای توافقات این نشست کار می کنند.

او ابراز امیدواری کرد تیم های دو کشور بتوانند با گفت و گو و رایزنی به توافقی برسند که به نفع دو کشور و جهان باشد.

'شی' در ادامه با بیان اینکه سال آینده 40 امین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک بین ایالات متحده و چین است افزود پکن اهمیت زیادی برای توسعه روابط دوجانبه قایل است و از تمایل ایالات متحده برای توسعه روابط دوجانبه و سازنده قدردانی می کند.

رییس جمهوری چین افزود: پکن مایل است با ایالات متحده کار کند تا نتیجه 40 ساله توسعه روابط دو کشور را ببیند و در این مسیر آماده تقویت مبادلات و همکاری در زمینه های اقتصادی و تجاری، نظامی، حقوقی، مبارزه با مواد مخدر و مسائل فرهنگی است.

دو طرف همچنین در این مکالمه دیدگاه های خود را در مورد مسایل مهم بین المللی از جمله مساله شبه جزیره کره به بحث و بررسی گذاشتند.

رییس جمهوری چین در این زمینه بار دیگر تاکید کرد از مذاکرات بیشتر بین ایالات متحده و کره شمالی پشتیبانی می کند به نتایج مثبت آن امیدوار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید