قائم مقام وزیر راه و شهرسازی: پرونده مسکن مهر تا سال 98 بسته خواهد شد

کدخبر: ۲۵۹۴۰۶
اقتصاد نیوز: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: طبق قولی که به رییس جمهوری داده ایم|، پرونده مسکن مهر قزوین تا شهریور سال 98 بسته خواهد شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی روز یکشنبه در نشست شورای مسکن استان قزوین افزود: در برگزاری جشن پایان کار مسکن مهر منتظر اتمام واحدهای مشکل دار و بحرانی نمی مانیم چون نمی توان اقدامات بزرگ انجام شده در مسکن مهر را معطل چند واحد مشکل دار و نیمه تمام گذاشت. 

وی اضافه کرد: برای رسیدگی سریعتر به پرونده های مشکل دار مسکن مهر در دستگاه قضایی به پیشنهاد ما شعبه ویژه در این زمینه تشکیل و دستور آن به تمامی محاکم قضایی توسط رییس کل قوه قضاییه ابلاغ شد. 

قائم مقام وزیر و راه شهرسازی در امور مسکن مهر اضافه کرد: مسکن مهر در کشور طرح بسیار بزرگ و عظیمی است و باید با کمک همه دستگاه های متولی و مرتبط برای رفع مشکلات این پروژه اقدام شود. 

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به حل همه مشکلات این طرح نخواهد بود، افزود: طبق نظر وزیر راه و شهرسازی باید تفاهم نامه ای با استانداران تهیه شود تا تعهدات وزارت راه و شهرسازی و استانداران برای اتمام هرچه سریعتر مسکن مهر در کشور مشخص شود. 

مهرآبادی با اشاره به پیشنهاد راه اندازی کمیته ای ویژه برای بررسی مشکلات مسکن مهر، افزود: این کارگروه باید با کار کارشناسی، درست و دقیق برآوردهای کارشناسی خود را در شورای مسکن استان تصویب کند تا مشکلات این بخش هرچه سریعتر مرتفع شود. 

وی با بیان اینکه ما آماده حل مشکلات مسکن مهر هستیم، افزود: بسیاری از مشکلات این طرح به استان ها باز می گردد که باید با طرح در کمیته ای ویژه برای حل آنها اقدام شود. 

مهرآبادی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال 98 به مجلس شورای اسلامی، افزود: موارد بسیار خوبی از قبیل تامین منابع برای بانک های طرف قرارداد این طرح و همچنین تامین منابع مالی بانک مسکن، تامین قیر در لایحه آمده است که در صورت تصویب کمک زیادی به طرح مسکن مهر خواهد کرد. 

مهرآبادی اضافه کرد: استان قزوین در طرح مسکن مهر بسیار منظم و هماهنگ با وزارت راه و شهرسازی کار کرده است و نمی توان انتظار داشت در طرحی با این وسعت هیچ عیب و ایرادی وجود نداشته باشد و باید به تدریج برای رفع مشکلات آنها اقدام کرد. 

این مسئول افزود: در استان قزوین 12 تعاونی مسکن مهر با 2 هزار واحد دارای مشکلات قضایی و اداری هستند که باید با کمک دستگاه های اجرایی و قضایی هرچه سریعتر برای رفع مشکلات آنها اقدام شود. 

وی همچنین گفت: 45 هزار واحد مسکن مهر استان قزوین از 50 هزار واحد تحویل داده شده است و برخی نواقص این واحدها باید با تشکیل کارگروهی ویژه مورد بررسی قرار گرفته و مرتفع شوند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید