راه اندازی شغل هایی با سرمایه کم در ایران

کدخبر: ۲۶۰۶۴۲
اقتصادنیوز: یکی از چالش‌برانگیزترین بحث‌ها در کشور ماست البته این یک موضوع عجیب نیست… زیرا بیش از 70% جمعیت 80 میلیونی ایران را افراد زیر 33 سال تشکیل می‌دهد.
راه اندازی شغل هایی با سرمایه کم در ایران

به گزارش اقتصادنیوز؛ تعداد کسانی که توانسته‌اند در شغل‌های دولتی و آسان استخدام شوند بسیار کم است و باقی افرادی که نیاز به شغلی دارند باید خودشان دست به کار شوند.

البته راه‌اندازی شغل نیز  نیاز به سرمایه  دارد، سرمایه‌هایی که معمولاً کم هم نیستند و تهیه آن‌ها و همچنین ریسک کردن روی آن بسیار مشکل است. اما بالاخره از جایی باید شروع کرد.

پیشنهاد همه متخصصان این است که در ابتدا روی کارهای کوچک و سرمایه‌های اندک تمرکز کنید تا در اولین قدم بتوانید با ریسک بسیار پایین مشکل درآمد و بیکاری خود را حل کنید و سپس با کسب درآمد در ماه‌های آینده می‌توانید کار را توسعه دهید و یا حتی شغلتان را عوض کنید.

ما در ادامه مطلب قصد داریم چند شغل ساده را به شما معرفی کنیم
با سرمایه اندک زیر 40 میلیون تومان و بدون تخصص خاصی می‌توانید راه‌اندازی کنید
و احتمال موفقیت آن‌ها بیش از 70% خواهند بود.

البته لازم به ذکر است که این عدد ممکن است برای شهرهای بزرگی مانند تهران کمی بیشتر شود، اما ما متوسط هزینه در کل کشور را در نظر گرفته‌ایم.

البته هزینه کرایه یا رهن محل در این شغل‌ها در نظر گرفته نشده و فقط هزینه راه‌اندازی خود شغل مد نظر بوده. تمامی اطلاعات شغل‌های زیر با تحقیق میدانی کارشناسان سایت از صاحبان همین شغل‌ها به دست آمده است.

» کارواش

یکی از شغل‌های بسیار پر درآمدی که کمتر به آن توجه می‌شود، کارواش و شستن ماشین است. طبق آمار متوسط درآمد یک کارواش قابل قبول در طول روز به 500 هزار تومان در شهرستان‌ها و در تهران به بیش از 2 میلیون تومان می‌رسد. شما نیاز به خرید تجهیزات خاصی ندارید.

اکثر کارواشی‌ها به صورتی غیر اتوماتیک هستند و با استخدام چند کارگر کار آنها راه می‌افتد. این شغل تخصصی نیاز ندارد و فقط باید آن را مدیریت کنید. شما می‌توانید از یک مکان کوچک که مثلاً فقط 3 ماشین در آنجا می‌شود کار را شروع کنید.

کارواش جز شغل‌هایی است که قابل ارتقا نیز هست و می‌توانید بعد از چند سال با گسترش کار از این شغل تا 100 میلیون تومان درآمد ماهیانه داشته باشید.

» تعویض روغن

زمانی که در حال جست و جو شغل‌ها بودیم به یک کسب و کار جالب برخوردیم. پسری جوان را دیدم که تا 1 سال قبل بیکار بود و با سرمایه‌ای 30 میلیون تومانی یک تعویض روغن و فیلتر را راه انداخته بود.

او درآمد خالص خود را ماهیانه 2.5 میلیون تومان (در شهرستان) اعلام کرد.

این شغل اصلاً نیاز به تخصص خاصی ندارد و شما در عرض 3 ماه می‌توانید تمام آن کار را فرا بگیرید. تمام ماشین‌ها مجبور به تعویض روغن و فیلتر هستند.

همچنین همه اطرافیان شما حتماً اتومبیل دارند و به راحتی می‌تواند تعداد مشتری فراوانی در همان شروع کار برای خود پیدا کنید.

» ماشین تغذیه

خرید یک ماشین ون مجهز به وسایل پخت و پز و تغذیه حدود 40 میلیون تومان برای شما آب می‌خورد اما به راحتی می‌توانید بیش از ماهیانه 3-4 میلیون تومان از آن کسب درآمد کنید. شما اول باید فوت فن درست کردن انواع ساندویچ را یاد بگیرید.

سپس بهترین ترفند این است که هنگام ظهر و عصر که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل می‌شوند در نزدیکی آنها پارک کنید و به بچه‌ها و محصل‌ها ساندویچ ارزان و فوری مانند فلافل، تک لقمه و … بفروشید. چون شما یک ماشین دارید پس می‌توانید به راحتی هر ساعت در محلی که میدانید شلوغ است بروید.

مثلاً شب‌ها بخصوص در آخر هفته شما می‌توانید به پارک‌ها و شهربازی‌ها رفته و از تجمع خانواده‌ها برای فروش محصول خود استفاده کنید.

» چاپ بنر

چاپ بنر در ایران یکی از کارهایی است که روزانه به آن نیاز است، با دستگاه بنر می‌توانید به چاپ تابلو مغازه‌ها، بنرهای تبلیغاتی، مناسبتی، بنرها مکه و فوت، بنرهای انتخاباتی و …. را انجام دهید.

بازار این کار بسیار پر سود است و با یک دستگاه حدود 40 میلیون تومانی می‌توانید کار خود را آغاز کنید. این کار مهارت چندانی نمی‌خواهد فقط باید چند ماه روش کار با دستگاه را یاد بگیرید. شما شریکی پیدا کنید که مغازه‌ای مرتبط با کار چاپ دارد و دستگاهتان را آنجا بگذارید و هم باعث توسعه کار او شوید و هم خودتان بتوانید تمام سرمایه را برای خرید دستگاه هزینه کنید.

» تاکسی

رانندگی تاکسی شاید شغل سختی باشد اما این حسن را دارد که نه نیاز به مهارت آن‌چنانی دارد، نه کسی بالای سر شماست و نه بازار آن وابسته به مشکلات اقتصادی کشور است.

در شهرستان شما می‌توانید با این مبلغ یک تاکسی پژو یا پراید بخرید، حتی می‌توانید روی وام حساب کنید چون بازار این کار تا حدودی مطمئن است. و امکان بازگشت پول شما فراهم است. تاکسی کاری است که ورشکستگی ندارد و اگر همت کنید می‌توانید حداقل ماهیانه 2 میلیون تومان سود داشته باشید.

البته بهتر است ماشین شما گازسوز باشد تا هزینه کمتری برای بنزین پرداخت کنید. حتی با خودروی شخصی نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

» فروشگاه کوچک

وجود یک مغازه سوپرمارکت در هر محلی لازم است، همچنین لوازمی که در هر فروشگاه عرضه می‌شود جز ضروریات زندگی است و مردم همیشه به آنها محتاج هستند.

پس می‌توان گفت اگر محل خود را خوب انتخاب کنید، حدوداً فروش شما تضمین خواهد بود. این کار نیاز به تخصصی ندارد فقط باید سوپرمارکت شما بیشتر مواد غذایی و لوازم مورد نیاز خانواده‌های یک محل را داشته باشد تا آنها از شما خرید کنند. در شروع باید از یک فروشگاه بسیار کوچک کار خود را آغاز کنید، این کار تخصص خاصی نمی‌خواهد  و می‌توانید بعد از مدتی آن را گسترش دهید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید