حق انشعاب فاضلاب گران نمی شود

کدخبر: ۲۶۰۸۴۶
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران اظهار کرد: در حال حاضر طرح افزایش قیمت حق انشعاب فاضلاب در هیچ کجا مطرح نشده و برنامه‌ای برای این موضوع در دستور کار قرار ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مرتضی عزالدین در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه تونل فاضلاب غرب تهران و در نشستی خبری با بیان این‌که امسال 127 هزار انشعاب به فروش رسانده‌ایم که 260 میلیارد تومان از این طریق توانسته‌ایم کسب درآمد داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت پروژه‌های فاضلاب تهران، گفت: به دلیل این‌که پس از انقلاب به دلیل این‌که برای تامین آب شرب با مشکل روبه‌رو بودیم نتوانسته‌ایم به پروژه‌های فاضلاب بپردازیم به همین دلیل مطالعات انجام طرح فاضلاب از سال 1327 آغاز و عملا عملیات اجرایی آن از سال 1374 استارت خورد.

به گفته مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در حال حاضر 74 درصد عملیات لوله‌گذاری انجام شده و در بحث خطوط اصلی و تونل 91 درصد در تصفیه‌خانه‌ها 40 درصد کار انجام شده است. این در حالی است که می‌بایست 30 درصد به تصفیه‌خانه‌های فعلی اضافه کنیم.

عزالدین با تاکید به این مساله که در بحث انشعابات 57 درصد پیشرفت داشته‌ایم، ادامه داد: در مجموع طرح فاضلاب تهران 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که این عدد با توجه به وضعیت کل استان‌ها بسیار مطلوب است.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران اظهار کرد: در مناطق مختلف تهران بسته به نوع موقعیت میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها متفاوت است، اما در مجموع باید گفت که از 9000 کیلومتر شبکه تاکنون 6693 کیلومتر اجرایی شده است.

وی با بیان این‌که از اول سال تاکنون تحریم‌ها موجب کند شدن پیشرفت پروژه شده است و با توجه به این‌که 60 تا 70 درصد تجهیزات اجرای پروژه فاضلاب وارداتی است برای تجهیز کردن شبکه با مشکلاتی مواجه شدیم، افزود: تلاش کرده‌ایم تا با تجهیزات داخلی بسیاری از این مشکلات را برطرف کنیم.

عزالدین با بیان این‌که در حال حاضر دو تصفیه‌خانه فیروزبهرام و شهرک غرب را در دست اجرا داریم، اظهار کرد: در حال حاضر تصفیه‌خانه فیروزبهرام 37 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است که تامین سرمایه این تصفیه‌خانه از طریق بانک توسعه اسلامی صورت گیرد و باید گفت که اجرای این طرح به 1800 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران اظهار کرد: تصفیه‌خانه شهرک غرب نیز قرار شده به روش BOT اجرایی شود که اجرای این پروژه نیز به 300 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد. علاوه بر این نیز هدف‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم تصفیه‌خانه هفت و هشت را که حدود 800 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد وارد مناقصه کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید