روش‌های کسب درآمد از یوتیوب

کدخبر: ۲۵۹۹۶۷
اقتصاد نیوز:کسب درآمد از یوتیوب (Youtube) امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است؛ اما چگونه می‌توان از یوتیوب پول درآورد؟ در این مقاله، به بررسی چند مورد از روش‌های کسب درآمد از یوتیوب خواهیم پرداخت.
روش‌های کسب درآمد از یوتیوب

به گزارش اقتصاد نیوز،یوتیوب به یک پلتفرم تبدیل شده است که توانسته شغل‌هایی را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم کند. اگر شما به فکر راه‌اندازی کانال یوتیوب هستید، احتمالا در رابطه با کسب درآمد از آن متعجب شده‌اید. شاید افراد زیادی وجود نداشته باشند که توانایی کسب درآمد میلیون دلاری را از یوتیوب دارند، اما هیچ کاری نیست که نتوان آن را با تلاش و البته داشتن اطلاعات، انجام داد.

یوتیوب

روش‌های زیادی برای کسب درآمد از سرویس‌های رایگانی همانند یوتیوب وجود دارند که اگر به درستی استفاده شوند، می‌توانند نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشند. در این مقاله قصد داریم 6 مورد از روش‌های کسب درآمد از یوتیوب را مورد بررسی قرار دهیم؛ روش‌هایی که اگر پشتکار لازم را داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

تبلیغات

همانند بسیاری از سرویس‌های رایگان، یوتیوب نیز توانسته از طریق درآمدهای تبلیغات، موقعیت خود را حفظ و گسترش دهد. قبل از آنکه شما اکثر فیلم‌های یوتیوب را مشاهده کنید، باید میان آن‌ها یک تبلیغ را هم تماشا کنید؛ بخشی از درآمد مشاهده تبلیغ به کانال و مقداری هم به این شبکه اجتماعی می‌رسد. یوتیوب اخیرا تغییراتی را در رابطه با کانال‌هایی که خود را آماده کسب درآمد می‌کنند، ایجاد کرده است.

در آوریل سال 2017، یوتیوب اعلام کرد که کانال‌ها نیاز به داشتن 10 هزار بیننده دائم جهت کسب درآمد دارند. در ژانویه سال 2018، این پلتفرم قوانین خود را بروزرسانی کرده و رسما اعلام داشته است که در 12 ماه گذشته، ویدیوهای هر صفحه باید حداقل 4 هزار ساعت تماشا شوند، بعلاوه اینکه حداقل هزار مشترک داشته باشند تا امکان کسب درآمد از این شبکه اجتماعی فراهم شود.

شما نمی‌توانید از تبلیغات کسب درآمد کنید تا زمانی که حداقل میزان طرفدار را به دست آورید. هنگامی که شرایط لازم برای کسب درآمد را داشتید، روی برگه کانال موجود در سمت چپ کلیک کرده و زیر Status And Features، گزینه فعال کردن کسب درآمد را برای شروع انتخاب کنید. از آنجا به بعد، شما نیاز دارید تا حساب AdSense خود را پیوند دهید، نوع تبلیغاتی که تمایل دارید در فیلم‌های خود قرار دهید را انتخاب کرده و مراحل کسب درآمد از پلتفرم را جهت کسب اطلاعات بیشتر، بررسی کنید.

متاسفانه هیچ روش ساده‌ای برای تعیین میزان کسب درآمد از طریق تبلیغات وجود ندارد؛ این بستگی به تعداد کاربرانی دارد که تبلیغات را به صورت کامل مشاهده می‌کنند. البته باید تعداد کاربرانی که تبلیغات را مسدود می‌کنند و سایر عوامل تاثیرگذار را در نظر گرفت.

علاوه بر این، اخیرا یوتیوب مشکلات زیادی را با تبلیغ‌کنندگانی که قصد استفاده از این پلتفرم را داشتند، تجربه کرده است. این باعث شده که سایت، تعداد زیادی از ویدیوها را به دلایل نامعلوم فاقد اعتبار کند؛ به همین دلیل می‌توان گفت که درآمد تبلیغات، تضمین‌نشده است.

قرار دادن محصول

 

قرار دادن محصول، یک تکنیک مشترک نمایش آگهی در نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها است. استفاده از برندهای خاص (همانند اپل) برای ارتقاء سطح کیفی آگهی، لازم است. به عنوان مثال، یک ویدیو از Sony Pictures ممکن است شخصی را در حال بازی کردن با پلی‌استیشن 4، در یک تلویزیون سونی نشان دهد.

شما ممکن است بتوانید در کانال این شبکه اجتماعی، قراردادی را برای نمایش آگهی محصولات یک شرکت که دارای فعالیتی متناسب با محتواهای تولیدی شما هست، دریافت کنید. قبل از آنکه با یک برند تجاری وارد بحث نمایش تبلیغات شوید، نیازمند مخاطب هستید.

قرار دادن تبلیغ نباید تمام هدف ویدیوهای تولیدی شما باشد، بلکه تنها بخشی از آن کافی‌ست. نام بردن یا استفاده از برند در ویدیو، یک روش عادی و طبیعی است. ویدیوی Rhett & Link بالا، یک مثال از تبلیغ محصولات بوده که به خوبی انجام شده است. در اینجا موزیک ویدیو همراه با تبلیغ Buick نبوده و از یکدیگر جدا هستند.

این یک تاکتیک تبلیغاتی محکم است؛ چون مردم نمی‌توانند از آن عبور کنند. علاوه بر این، بینندگان احساس نوعی ارتباط با سازندگان محتوای مورد علاقه خود دارند؛ این باعث افزایش اعتبار خواهد شد، اما باید مواظب باشید که نتیجه معکوس نداشته باشد.

ویدیوهای دارای حامی مالی

ویدیوهای دارای حامی مالی، شبیه به قرار دادن تبلیغات محصول بوده و دارای تعدادی تفاوت کلیدی هستند. قرار دادن تبلیغ، وارد کردن نام‌های تجاری در ویدیو بوده اما ویدیوی دارای اسپانسر، به طور کامل مربوط به یک برند تجاری است.

اگر شما یک کانال بازی (یکی از محبوب‌ترین کانال‌های یوتیوب) راه‌اندازی کنید، به عنوان مثال، ممکن است یک توسعه‌دهنده برای ساخت یک ویدیو در رابطه با بازی، با شما ارتباط برقرار کند. از آنجایی که شما بازی را انجام نخواهید داد، مخاطبان می‌دانند که توسعه‌دهنده برای ساخت یک ویدیو به شما هزینه پرداخت کرده است.

بسیاری از اعضای یوتیوب، یک بخش کوتاه از حامی مالی را در ابتدای ویدیوها قرار می‌دهند. این یک تبلیغ سریع برای برند تجاری بوده و جدا از آگهی‌های یوتیوب به حساب می‌آید. همانند قرار دادن تبلیغ محصول، ویدیوهای دارای حامی مالی هم برای کسب درآمد از این شبکه اجتماعی مناسب هستند، اما شما باید مراقب باشید. در صورتی که در کار خود مسلط نباشید، مخاطبین شما ویدیوها را در ضعیف‌ترین حالت خواهند دید؛ بنابراین باید سعی کنید از قرار دادن محتواهای حمایت‌شده تبلیغاتی در کانال خود که هرگز مشابه آن‌ها را تولید نکرده‌اید، دوری کنید.

لینک‌های وابسته

 

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از یوتیوب، لینک‌های وابسته هستند. شما احتمالا درباره لینک‌های وابسته شنیده‌اید، بسیاری از وب‌سایت‌ها از این لینک‌ها برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. اساسا لینک‌های وابسته به شما اجازه ساخت یک URL منحصر به فرد برای یک وب‌سایت را می‌دهند. هنگامی که شخصی وارد لینک شود و محصول را خریداری کند، شما درصد کمی از فروش را دریافت می‌کنید.

این کار برای راه‌اندازی بسیار آسان بوده و نیازی به قراردادهای حامی مالی تجاری ندارد. اگر شما در رابطه با یک محصول مشخص در ویدیوی خود صحبت کنید، می‌توانید از لینک وابسته به صفحه آمازون در توضیحات استفاده کنید. شما می‌توانید یک لینک وابسته به سرویس Audible داشته باشید تا زمانی که یک شخص تصمیم به ثبت نام بگیرد، شما پول دریافت می‌کنید.

لینک‌های وابسته منبع خوبی برای درآمد هستند. اگر کسی قصد خرید یک محصول را از طریق لینک‌های وابسته شما داشته باشد، نیاز به تلاش زیادی نیست. همانند سایر روش‌ها، این یک ایده خوب بوده که شما از لینک‌های وابسته به منظور کسب درآمد، برای مخاطبین استفاده کرده‌اید.

تامین مالی طرفداران

 

تبلیغات یوتیوب غیر قابل اعتماد هستند؛ بسیاری از سازندگان کانال جهت کسب درآمد، تامین مالی از سوی کاربران را به عنوان یک راه جایگزین در نظر خواهند گرفت. این شامل پیوستن به یک سرویس همانند Patreon شده که به طرفداران اجازه می‌دهد تا ماهانه جهت حمایت از کانال‌های مورد علاقه خود، مقداری پول پرداخت کنند.

اکثر سازندگانی که از Patreon استفاده می‌کنند، برای جبران حمایت طرفدارانشان پاداش‌هایی را در نظر می‌گیرند. شما ممکن است نام خود را در پایان ویدیو ببینید، میزبان یک چت ویدیویی ماهانه با آن‌ها باشید یا کلیپ‌هایی از پشت صحنه تهیه کنید. این یک راه عالی برای ارتباط بزرگترین طرفداران با کانال‌های مورد علاقه‌شان بوده و تا حدودی باعث درآمد ثابت هم می‌شود.

بینندگان می‌توانند به عنوان یک حامی مالی برای سازندگان باشند، اما احتمالا بیشتر آن‌ها می‌خواهند از فضای یوتیوب بیرون باشند. اگر شما دارای Live Stream در کانال خود هستید، می‌توانید از ویژگی سوپر چت هم استفاده کنید؛ این کار به بینندگان اجازه می‌دهد که کمک‌های مالی خود را هنگام یک پخش زنده در معرض نمایش قرار دهند.

فروش کالا

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از یوتیوب، فروش کالا به طرفداران است. وب‌سایت‌هایی همانند TeePublic به شما امکان ایجاد طرح‌هایی برای تی‌شرت، هنر دیواری، لیوان و سایر موارد را می‌دهند. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا و صاحبان کانال‌های واجد شرایط کسب درآمد، طرح‌هایی را با عبارت‌های جذاب، جوک‌ها یا هنر از طریق فیلم‌های خود ایجاد می‌کنند.

هنگامی که شما محصولاتی را برای فروش آماده کردید، این امکان را فراهم کنید تا بینندگان در رابطه با آن‌ها تعدادی ویدیو مشاهده کنند. با ارائه یک لینک به صفحه کالاها در قسمت توضیحات ویدیو کاری خواهید کرد تا هر فردی که علاقه‌مند به محصولات باشد، بتواند آن را خریداری کند.

کسب درآمد از یوتیوب امکان‌پذیر است

در حالی که شما گزینه‌های زیادی برای کسب درآمد از یوتیوب دارید، به خاطر داشته باشید که این کسب درآمد بسیار سخت است. شما باید مدت زمانی را به تولید محتواهای باکیفیت بپردازید تا بتوانید حداقل تعداد بینندگان برای تبلیغات را به دست آورید. در صورتی که تازه شروع به کار کرده‌اید، تمرکز خود را برای ساخت ویدیوهای با کیفیت و هر کاری که می‌تواند یوتیوب را تبدیل به مکانی بهتر کند، انجام دهید.

با گذشت زمان، مخاطبین خود را به دست خواهید آورد. هنگامی که کانال شما محبوب‌تر شود، می‌توانید نگاهی کامل به گزینه‌های کسب درآمد از یوتیوب داشته باشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید