​توسط معاون‌اول صورت گرفت؛ ابلاغ واردات مواداولیه بدون انتقال ارز تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار

کدخبر: ۲۶۲۷۰۸
اقتصادنیوز: معاون اول رییس جمهور تصویبنامه هیات وزیران درباره مجاز بودن ثبت سفارش و واردات مواداولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید بدون انتقال ارز جهت تسهیل تولید داخلی تا پایان سال ۱۳۹۸ را ابلاغ کرد.
​توسط معاون‌اول صورت گرفت؛ ابلاغ واردات مواداولیه بدون انتقال ارز تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، اسحاق جهانگیری تصویب نامه هیات وزیران در خصوص مجاز بودن ثبت سفارش و واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید به صورت بدون انتقال ارز جهت تسهیل در فرآیند تولید داخلی تا پایان ۱۳۹۸ را برای اجرا ابلاغ کرد.

در این تصویبنامه که در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ برای اجرا ابلاغ شده، آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۹ دی ماه به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون جمهوری اسلامی ثبت سفارش و واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار به صورت بدون انتقال ارز برای تسهیل در فرایند تولید داخلی تا پایان سال ۱۳۹۸ را تصویب کرده است.

بر این اساس، ثبت سفارش و واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید به صورت بدون انتقال ارز جهت تسهیل در فرآیند تولید داخلی تا پایان ۱۳۹۸ با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعلام منشا ارز به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت ترخیص کالا مجاز است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید