تولید داخلی جوابگوی بازار عید است

کدخبر: ۲۶۳۸۱۲
اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: برای ایام نوروز به دلیل توزیع حجم گسترده ای از مواد اولیه بین تولیدکنندگان به هیچ عنوان با کمبود پوشاک در بازار مواجه نیستیم و تمام کالاهای ایرانی بازار داخلی را اشباع خواهند کرد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ ابوالقاسم شیرازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قیمت گذاری کالا برای ایام نوروز همیشه براساس عرضه و تقاضا صورت می گیرد،افزود: زمانی که تقاضا از سوی مردم افزایش پیدا می کند علیرغم وجود نظارت بر قیمت ها در بازار و نیز تعهد تولیدکننده به رعایت نرخ اعلام شده اما باز هم به دلیل افزایش تقاضا تغییراتی در قیمت ها ایجاد می شود.
وی ادامه داد: ما با برخی از اقدامات مانند برگزاری نمایشگاه و نیز فروش های فوق العاده که در روزهای پایانی سال در دستور کار قرار می گیرد به شدت مخالفیم اما بالاخره این اقدامات از جمله مواردی است که از سوی مسئولان برای تنظیم بازار شب عید در نظر گرفته شده است.
شیرازی معتقد است که قیمت گذاری ها در بازار باید به صورت آزاد باشد تا مردم از طریق مقایسه قیمت و نیز کیفیت بهترین کالاها را معیار خرید خود قرار دهند.
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران افزود: از چند ماه گذشته بسیاری از کارگاه های تولیدی به دلیل کمبود مواد اولیه رو به تعطیلی بودند اما با تاسیس کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک باعث شد تا چراغ امیدی در دل تولیدکنندگان روشن شود و به کمک این کارگروه به روند تولیدات خود ادامه دهند.
وی در ادامه بیان کرد: طی دو ماه گذشته به دلیل تشکیل کارگروه تامین مواد اولیه و عرضه پارچه مابین تولیدکنندگان نه تنها با کمبود پوشاک در بازار مواجه نشدیم بلکه به دلیل وفور این کالا در بازار، بسیاری از مغازه داران اقدام به حراجی های مکرر برای فروش کالاهای در اختیار خود کردند.
شیرازی اظهار داشت: در برخی از موارد در بازار با اعتراض هایی در زمینه گرانی پوشاک همراه شدیم که علت آن ناشی از هجمه هایی بود که برای مبارزه با کالاهای وارداتی قاچاق در پیش گرفته بودیم.
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه مبارزه با کالای قاچاق همیشه در اولویت برنامه های ما قرار داشته است، گفت: طی یک ماه گذشته هجمه های زیادی برای جمع آوری با کالای قاچاق مطرح شد، این موضوع باعث جمع آوری کالاهای در اختیار فروشندگان، کمبود کالا در بازار و نیز افزایش قیمت ها شد که خوشبختانه به صورت موقتی شاهد این موارد در سطح بازار بودیم.
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران نبود حدود صنفی را به نفع مصرف کننده دانست و اعلام کرد: وجود چند واحدهای صنفی مشابه در کنار یکدیگر باعث می شود تا مصرف کننده از طریق مقایسه به انتخاب کالای موردنظر خود بپردازد که این موضوع باعث افزایش تلاش تولیدکنندگان برای ارتقای کیفیت کالاهایشان می شود.
وی با تاکید بر آنکه ما مخالف ایجاد حدود صنفی برای واحدهای صنفی موجود هستیم، افزود: تاکنون در هیچ کجای دنیا حدود صنفی برای واحدهای صنفی تعیین نشده است بلکه باید اجازه دهند تا واحدهای صنفی آزادانه در کنار یکدیگر قرار بگیرند و به انجام رقابت بپردازند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد رقابت زمینه گسترده تر شدن میدان انتخاب مردم را فراهم می کند به همین دلیل برداشته شدن حدود صنفی از جمله خواسته های ما نسبت به واحدهای صنفی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید