قیمت طلا به پایین ترین حد خود در سه هفته اخیر رسید

کدخبر: ۲۶۳۹۸۱
اقتصاد نیوز: قیمت طلا روز سه‌شنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد کاهش یافت و نزدیک به پایین‌ترین حد خود در سه هفته اخیر ایستاد.
قیمت طلا به پایین ترین حد خود در سه هفته اخیر رسید

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۷۷.۲۴ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به ۱۲۷۶.۳۱ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در سه هفته گذشته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۲۷۷.۲۰ دلار رسید.

دلار روز سه‌شنبه در برابر سبدی از شش ارز رقیب نزدیک به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته ایستاد.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر بازار در شرکت "آی جی مارکتس"، طلا قربانی رشد ارزش دلار در کوتاه‌مدت شده است. افت ارزش یورو و نگرانی‌ها نسبت به چشم‌انداز رشد اقتصادی در اروپا، از رشد ارزش دلار حمایت کرده و طلا را به پایین سطح ۱۲۸۰ دلار رسانده است.

این اواخر به دلیل تعطیلی دولت آمریکا، آمار چندانی از این کشور منتشر نشده است. اگر آمار ضعیف‌تر بیشتری منتشر شود ممکن است باعث افت بازده اوراق قرضه شده و از قیمت طلا پشتیبانی کند. همچنین برای این‌که طلا به قیمت بالاتری صعود کند باید از نظر فنی سطح ۱۳۰۰ دلار را بشکند.

گران‌تر شدن دلار قیمت طلا را که به این ارز معامله می‌شود تحت فشار قرار داده و آن را برای خریداران آمریکایی گران‌تر کردند.

بازارهای سهام آسیا روز سه‌شنبه به دلیل بدبینی نسبت به چشم‌انداز اقتصاد جهانی که سرمایه‌گذاران را از دارایی‌های پرریسک دور نگه داشت، کاهش پیدا کردند.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را کمتر کرده است و نتایج یک نظرسنجی، بدبینی فزاینده میان مدیران تجاری به دلیل تنش‌های تجاری را نشان داد. با این حال اینها تاثیر چندانی روی قیمت طلا نداشتند.

تحلیلگر شرکت INTL FCStone در یادداشتی نوشتند: به نظر می‌رسد عوامل متعددی که در اوایل ژانویه به رشد ارزش طلا کمک کرده بودند از جمله ملایم شدن موضع بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ‌های بهره و نشانه‌های روشن از کندی رشد اقتصاد جهانی، اکنون دیگر روی قیمت این فلز ارزشمند تاثیری ندارند و در عوض به نظر می‌رسد طلا تحت تاثیر رشد ارزش دلار و بازده اوراق ۱۰ ساله آمریکا قرار دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری در ۱۳۶۱.۵۰ دلار ایستاد. این فلز هفته گذشته تا رکورد بالای ۱۴۳۴.۵۰ دلار صعود کرده بود. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۵.۲۰ دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۷۹۰ دلار معامله شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید