گرای جهانی گران شد/ قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۱۱/۰۶

کدخبر: ۲۶۴۷۱۸
اقتصادنیوز: قیمت جهانی طلا در پایان معاملات هفته گذشته بیش از یک درصد بالا رفت و به بالاترین رقم در ۷ ماه گذشته رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم  ، قیمت طلا بیش از یک درصد بالا رفت و در روز جمعه به بالاترین حد 7 ماهه رسید و از 1300 دلار گذشت . در همین حین ارزش دلار پیش از نشست هفته آینده فدرال رزرو آمریکا ضعیف‌تر شد. بانک مرکزی آمریکا انتظار دارد بتواند نرخ بهره را در این نشست بدون تغییر نگه دارد.

در معاملات روز جمعه طلا 1.3 درصد بالا رفت و به 1303 دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت از 15 ژوئن بود.

قیمت طلای آمریکا 1.4 درصد بالا رفت و به 1298.10 دلار در هر اونس رسید.

رزاق زاده، یک تحلیلگر  forex.com گفت:« عامل اصلی بالا رفتن قیمت طلا کاهش ارزش دلار است. در این بین انتظار می‌رود فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را  هفته آینده متوقف کند».

با تمرکز سرمایه‌گذاران بر نشست هفته آینده فدرال رزرو، دلار از اوج سه هفته ای خود پایین آمد و باعث شد طلا که با دلار معامله می‌شود، برای دارندگان ارز های دیگر ارزان تر شود.

باب هابرکورن یک استراتژیست ارشد بازار در آرجی ٱ فیوچرز ، گفت:«شایعاتی وجود دارد که فدرال رزرو از برنامه سخت گیرانه خود کوتاه آمده است. یعنی پایان احتمالی افزایش نرخ بهره در 2019 که به نفع طلا است» .

در بین سایر فلزات، پالادیوم که هفته گذشته به رکورد 1434.50 دلار در هر اونس رسیده بود، 3 درصد افزایش یافت و به 1360.50 دلار رسید ولی اولین کاهش هفتگی خود را تجربه کرد و طی این هفته یک درصد کاهش یافت.

نقره 2.3 درصد بالا رفت و به 15.66 دلار در هر اونس رسید. پلاتین هم با  1.5 درصد افزایش 813 دلار معامله شد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید