دور جدید گفت و گوهای تجاری چین و آمریکا در واشنگتن

کدخبر: ۲۶۵۵۵۲
اقتصاد نیوز: وزارت بازرگانی چین اعلام کرد دور جدید گفت و گوهای تجاری این کشور با آمریکا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته، در واشنگتن برگزار می شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ وزارت بازرگانی چین روز چهارشنبه اعلام کرد 'لیو هه' عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست، معاون نخست وزیر چین و سرپرست هیات گفت و گوی اقتصادی همه جانبه چین و آمریکا، بعد از ظهر روز سه‌شنبه، در راس گروه نمایندگان این کشور وارد واشنگتن شد و قرار است با آمریکا درباره مسایل اقتصادی و تجاری رایزنی کند.

اعضای هیات چینی شامل 'یی گانگ' رییس بانک خلق، 'نینگ جی جه' معاون کمیته توسعه و اصلاحات ملی، 'لیائو مین' معاون دفتر امور مالی و اقتصادی کمیته مرکزی حزب و معاون وزیر دارایی، 'جن جه گوانگ' معاون وزیر خارجه، 'لو ون' معاون وزیر صنایع و اطلاعات گستری،'هان جون' معاون وزیر کشاورزی و امور روستایی و 'وانگ شو ون' معاون وزیر بازرگانی چین است.

از سوی دیگر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید نیز اعلام کرد 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری این هفته در واشنگتن با 'لیو هه' معاون نخست وزیر چین برای گفت وگو درباره مسائل تجاری ملاقات خواهد کرد کانون توجهات این گفت و گوها آن است که چین تا چه حد امتیاز خواهد داد و به این مناقشه پایان می دهد یا خیر.

'سارا ساندرز' گفته است که 'لیو' یک هیات نمایندگی چینی را برای انجام گفت و گوها در سطح بالای تجاری در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هدایت خواهد کرد.

او گفت که لیو با ترامپ دیدار خواهد کرد زیرا رئیس جمهوری مایل است که از این فرصت برای پیش بردن افزایش صادرات آمریکا به چین استفاده کند.

دولت ترامپ به دنبال اصلاحات ساختاری در مناسبات اقتصادی میان آمریکا و چین است این اصلاحات شامل کاهش عدم توازن تجاری و پایان دادن به ادعای نقض حقوق مالکیت معنوی توسط چین می شود.

مهلت رسیدن به یک توافق جدید روز اول مارس است و بعد از آن تعرفه های جدید آمریکا به اجرا گذاشته خواهند شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید