صادرات نفت و گاز آمریکا به کره جنوبی به 6.75 میلیارد دلار رسید

کدخبر: ۲۶۵۵۷۹
اقتصاد نیوز: صادرات نفت و گاز امریکا به کره جنوبی در ۲۰۱۸ بیش از چهار برابر شد و از ۱.۵ میلیارد دلار ۲۰۱۷ به ۶.۷۵ میلیارد دلار رسید .

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ خرید نفت و گاز آمریکا توسط کره جنوبی در سال جاری با همان سرعت 2018 ادامه می یابد که باعث میشود مازاد تجاری این کشور با بزرگترین اقتصاد دنیا کم شود و روابط کره با واشنگتن تقویت گردد . 

انتظار می رود کره در ژانویه و فوریه حداقل 18 میلیون بشکه نفت خام و 900 هزار تن گاز طبیعی مایع از آمریکا وارد کند . 

این مقدار 4 برابر نفت وارداتی سال گذشته است ولی واردات گاز کمی کاهش داشته و نشان می‌دهد رکورد نفت و گاز وارداتی به کره در 2018 همچنان ادامه می یابد و با افزایش تولید نفت و گاز در آمریکا حمایت می شود . 

این افزایش واردات نفت و گاز آمریکا به کره از آنجا ناشی می‌شود که دونالد ترامپ قصد دارد کمبودهای تجاری آمریکا را با شرکای تجاری اصلیش کاهش دهد و برای این منظور بیشتر از آنچه از آنها خرید می‌کند، به این کشورها می‌فروشد. صادرات نفت و گاز آمریکا بخش اصلی این استراتژی هستند . 

یک منبع پالایشگاهی کره جنوبی گفت:« در حال حاضر روند واردات نفت خام آمریکا ادامه می‌یابد. منافع نفت خام آمریکا برای کره کمی بیشتر از نفت خاورمیانه و دریای شمال است ». 

مقدار نفت وارداتی از آمریکا در 2018 رکورد زد در حالی که عرضه نفت خاورمیانه به خاطر توافق کاهش اوپک و اعمال تحریم بر بخش نفت ایران کاهش یافته است . 

کره جنوبی پنجمین وارد کننده بزرگ نفت خام و سومین وارد کننده گاز طبیعی در جهان است که در 2018 به رکورد خرید نفت و گاز از آمریکا رسید . 

آمریکا سال گذشته ششمین عرضه کننده بزرگ نفت خام به کره بود که بالاترین رتبه این کشور پس از پیشی گرفتن از ایران و روسیه است. آمریکا تبدیل به سومین عرضه کننده گاز طبیعی به کره شده در حالی که کره بزرگترین وارد کننده گاز طبیعی مایع از آمریکاست . 

صادرات نفت و گاز امریکا به کره در 2018 بیش از چهار برابر شد و از 1.5 میلیارد دلار 2017 به 6.75 میلیارد دلار رسید . 

هیون جانک، مدیر مجمع تجارت بین الملل کره گفت:« خرید نفت و گاز از آمریکا بخشی از استراتژی سئول است. مازاد تجاری بالای ما در برابر آمریکا دلیل اصلاح قرارداد تجاری آزاد بین کره و آمریکا بود» .  

مازاد تجاری 13.86 میلیارد دلاری کره جنوبی با آمریکا در 2018 پایین ترین حد از 2011 است که 22.4 درصد نسبت به 17.86 میلیارد دلار سال قبل کاهش داشته است . 

ترامپ در 2017 تهدید کرد قرارداد تجاری دوجانبه وحشتناک بین دو کشور را که باعث دو برابر شدن کمبود تجاری آمریکا با کره از 2012 شده لغو می‌کند . 

دو کشور سال گذشته توافق کردند این قرارداد را اصلاح کنند. روابط تجاری بین کره و آمریکا می‌تواند از هدف مشترک آنها برای غیر اتمی کردن کره شمالی هم حمایت کنند . 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید