ترامپ: مذاکرات با طالبان به خوبی پیش می‌روند

کدخبر: ۲۶۵۷۶۱
اقتصاد نیوز: رئیس جمهور آمریکا با اشاره به روند گفت‌وگوهای نمایندگان این کشور با طالبان اظهار داشت که مذاکرات به خوبی پیش می‌روند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، پس از اظهارات نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان مبنی بر پیشرفت قابل توجه در روند گفت‌وگوهای واشنگتن با طالبان، دونالد ترامپ نیز روند مذاکرات را مطلوب دانست.

ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: پس از 18 سال جنگ در افغانستان، گفت‌وگوها به خوبی ادامه دارد.

به گزارش «رویترز»، رئیس جمهور آمریکا درباره احتمال توافق با طالبان و یا حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان اظهارنظری نکرد.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان روز دوشنبه به «نیویورک تایمز» گفت که واشنگتن با طالبان درباره ایجاد پیش‌نویس یک توافقنامه موافقت کرده است. با این حال کارشناسان می‌گویند نشانه‌ای از تمایل طالبان برای پذیرفتن درخواست‌های طرف آمریکایی وجود ندارد.

گفت‌وگوهای مستقیم طالبان و آمریکا در حالی جریان دارد که مقامات افغان به شدت از به حاشیه رفتن خود از روند صلح افغانستان نگران هستند.

«دنیل اف فلدمن» نماینده ویژه سابق آمریکا در امور افغانستان و پاکستان نیز اخیرا در تایید این موضوع گفت، مقامات افغان به شدت از ایجاد توافق واشنگتن، بدون اطلاع کابل نگران هستند.

فلدمن درباره این موضوع گفت بود: مقامات افغان عمیقاً نگران آن هستند که آمریکا تصمیم دارد به آن‌ها خیانت کند و واشنگتن در غیاب افغان‌ها بر سر میز در حال امتیازدهی‌های قابل توجه (به طالبان) است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید