نرخ بیکاری کشورهای اروپایی کاهش یافت

کدخبر: ۲۶۶۳۰۰
اقتصادنیوز: نرخ بیکاری منطقه یورو تا پایان ماه دسامبر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۰.۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، متوسط نرخ بیکاری ۱۹ کشور عضو منطقه یورو تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۷.۹ درصد رسیده است که هر چند در مقایسه با ماه نوامبر تغییری نکرده است اما نسبت به نرخ بیکاری سال ۲۰۱۸ به میزان ۰.۷ درصد کمتر شده است. هم چنین این نرخ در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا معادل ۶.۶ درصد برآورد شده است.

به گفته مرکز آمار اتحادیه اروپا، ۱۶ میلیون و ۳۰۶ هزار نفر در اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۱۸ بیکار بوده‌اند که از این تعداد، ۱۲ میلیون و ۹۱۹ هزار نفر ساکن منطقه یورو بوده‌اند. در مقایسه با ماه نوامبر تعداد بیکاران به میزان بسیار جزئی ۷۵ هزار نفری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا کاهش یافته است. تعداد افراد بیکار به نسبت سال ۲۰۱۷ در اتحادیه اروپا به میزان یک میلیون و ۵۵۳ هزار نفر و در منطقه یورو به میزان یک میلیون و ۱۷۴ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

در بین کشورهای عضو، کمترین نرخ بیکاری تا پایان سال ۲۰۱۸ متعلق به جمهوری چک با ۲.۱ درصد بوده است و پس از این کشور، آلمان با ۳.۳ درصد، لهستان با ۳.۵ درصد و هلند با ۳.۶ درصد قرار دارند. از طرف دیگر بیشترین نرخ بیکاری مربوط به یونان با ۱۸.۶ درصد بوده است و پس از این کشور، اسپانیا با ۱۴.۳ درصد و ایتالیا با ۱۰.۳ درصد، بیشترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشته‌اند.

نرخ بیکاری در آمریکا نیز تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۳.۹ درصد رسیده است که ۰.۲ درصد کمتر از رقم ثبت شده در پایان سال ۲۰۱۷ بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید