سقوط شدید بازارها در ایتالیا + نمودار

کدخبر: ۲۱۶۸۷۴
​اقتصادنیوز : شاخص یورو استاکس 50، از روز چهارشنبه هفته گذشته که تنش‌های اروپایی افزایش یافتند، بالغ بر 7/2 درصد ارزش خود را از دست داده است.
سقوط شدید بازارها در ایتالیا + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، افت ارزش سهام اروپایی در شرایطی رقم خورد که ریزش بازار سهام‌ ایتالیا شدت بیشتری داشت. شاخص FTSE ایتالیا (تمام سهام‌ها)، تا عصر دیروز بالغ بر 5/2 درصد فروریخت و افت ماهانه خود را به 9 درصد نزدیک کرد. شاخص FTSE MIB نیز دیروز 5/2 درصد از ارزش خود را از دست داد تا نزول ماهانه 8 درصدی را به ثبت برساند.

آخرین ضربه سیاسی به بازارهای اقتصادی

آخرین ضربه به بازار اوراق و سهام ایتالیا، عصر دیروز همزمان با معرفی «کارلو کوتارلی» به عنوان نخست وزیر موقت وارد شد. در حالی‌که بازارهای ایتالیا نوسانات شدیدی در واکنش به ریسک‌ سیاسی را تجربه می‌کردند، خبر نخست وزیری کوتارلی نیز مزید بر علت شد تا شاخص‌های سهام ایتالیا ظرف یک ساعت، بالغ بر یک درصد دیگر نیز تضعیف شوند.

از طرفی تشدید تنش‌های سیاسی در رم، نرخ‌های بازدهی اوراق ایتالیایی را وارد کانال صعودی کرد. آنچه برای اتحادیه اروپا به مثابه ریسک اقتصادی تلقی می‌شود، افزایش فاصله بازدهی اوراق با سررسید 10 ساله ایتالیایی و آلمانی است. اوراق آلمانی معمولا به عنوان معیار اصلی برای رصد وضعیت بازار اوراق اروپا به کار می‌رود و افزایش فاصله بازدهی این 2 نسخه از آنجا که بدون حمایت مولفه‌های اقتصادی ثبت شده، به معنای افزایش ریسک اقتصادی در این ناحیه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید