افت شاخص سهام ایتالیا همزمان با نخست وزیری کارلو کوتارلی

کدخبر: ۲۱۶۸۶۳
اقتصادنیوز : عصر دیروز همزمان با معرفی «کارلو کوتارلی» به عنوان نخست وزیر شاخص‌های سهام ایتالیا ظرف یک ساعت، نزدیک بر یک درصد دیگر کاهش پیدا کرد .

به گزارش اقتصادنیوز ،در حالی‌که بازارهای ایتالیا نوسانات شدیدی در واکنش به ریسک‌ سیاسی را تجربه می‌کردند، خبر نخست وزیری کوتارلی نیز مزید بر علت شد تا شاخص‌های سهام ایتالیا ظرف یک ساعت، بالغ بر یک درصد دیگر نیز تضعیف شوند.

سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهور ایتالیا قرار بود یک اقتصاددان حامی ریاضت اقتصادی را برای رهبری دولت موقت که مسئول برگزاری انتخابات جدید باشد،‌ منصوب کند.

روز یکشنبه رئیس‌جمهور ایتالیا با انتصاب کاندیدایی که از سوی دو حزب راست‌گرای جنبش پنج ستاره و حزب لیگ شمالی برای تصدی وزارت اقتصاد معرفی شده بود یعنی پائولو ساوونا، اقتصاددان مشهور مخالف اتحادیه اروپا، مخالفت کرد.

این مساله خشم رهبران دو حزب جنبش پنج ستاره و حزب راست افراطی لیگ شمالی را به دنبال داشته و موجب شد کاندیدای این دو حزب برای نخست وزیری یعنی جوزپه کونته کناره‌گیری کند. پس از این اتفاق بود که رئیس جمهوری ایتالیا، اقتصاددان برجسته ایتالیایی، کوتارلی را که پست مدیریتی در صندوق بین‌المللی پول را در کارنامه دارد را به عنوان نخست وزیر موقت و مسئول چینش کابینه انتخاب کند

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید