افزایش بودجه دفاعی اتحادیه اروپا

کدخبر: ۲۱۵۸۴۵
اقتصادنیوز : کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می شود، روز چهارشنبه اعلام کرد که این اتحادیه بودجه دفاعی خود را برای سال آینده میلادی، 245 میلیون یورو درنظر گرفته است.
افزایش بودجه دفاعی اتحادیه اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، کمیسیون اروپا با صدور بیانیه ای نوشت: اتحادیه اروپا اعلام کرده است که برای پیشبرد 'ابتکارات جدید' و تثبیت و ادامه طرح های پیشین، بودجه دفاعی خود را به 245 میلیون یورو (حدود 287 میلیون دلار) افزایش داده است. 

این اتحادیه اعلام کرد که بخش قابل توجهی از این بودجه برای تنظیم برنامه توسعه صنایع دفاعی اروپا و حرکت به سمت تاسیس اتحادیه دفاعی اروپا هزینه خواهد شد. 

همکاری در زمینه‌های دفاعی و نظامی همواره از ضعف های اتحادیه اروپا محسوب شده که مهمترین عامل آن مخالفت مستمر انگلیس با این موضوع بوده است.

سال گذشته، وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای نخستین بار توافق مربوط به همکاری‌های نظامی دائمی این اتحادیه را امضا کردند. سندی که توسط 25 کشور عضو این اتحادیه امضا شد. سه کشور دانمارک، انگلیس و مالت از امضای این توافق‌نامه خودداری ورزیدند.

هدف از تشکیل اتحاد دفاعی کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزایش نقش و حضور منعطف‌تر نیروهای نظامی این اتحادیه در بحران‌های بین‌المللی اعلام شده است. از آن گذشته اتحادیه اروپا با تشکیل چنین اتحادی بر آن است تا در استقلال بیشتری از آمریکا عمل کند.

تشکیل یک نیروی نظامی مشترک برای حضور و مشارکت سریع‌تر در بحران‌های جهانی از جمله مواردی است که در طرح اتحاد نظامی اروپایی پیش بینی شده است. 

فرانسه یکی از مدافعان جدی این طرح به شمار می‌رود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید