آمریکایی‌ها چه قدر مالیات می‌دهند؟

کدخبر: ۲۶۶۴۶۰
اقتصاد نیوز: حدود ۱۷ درصد درآمد مالیاتی آمریکا را درآمد بر مالیات تشکیل می‌دهد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ آمریکایی‌ها به طور متوسط ۹۷۰۰ دلار از درآمد سالانه خود را به دولت تحت عنوان مالیات بر درآمد می‌پردازند.

آن طور که سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرده است، مالیات بر درآمد ۱۶.۹ درصد از درآمد مالیاتی دولت آمریکا را تشکیل می‌دهد که بیشتر از متوسط ۱۳.۵ درصدی کشورهای عضو این سازمان است.

همچنین در خصوص خانواده‌ها، به طور متوسط یک زوج دارای دو فرزند حدود ۲۰.۸ درصد از درآمد خود را مالیات می‌دهند که تقریباً برابر با متوسط سازمان توسعه و همکاری اقتصادی است.

در بین ۳۵ کشور توسعه یافته جهان، آمریکا یازدهمین نرخ پایین مالیاتی را دارد. شیلی و نیوزلند به ترتیب پایین‌ترین نرخ مالیاتی را در این سازمان دارند.

انتظار می‌رود با توجه به لایحه کاهش مالیاتی، درآمد مالیاتی آمریکا بیش از پیش کاهش یابد.

این در حالی است که نسبت درآمد مالیاتی بر تولید ناخالص داخلی آمریکا، یکی از بالاترین نرخ‌ها در بین کشورهای توسعه یافته جهان است.

بنابر اعلام سازمان توسعه و همکاری اقتصادی فرانسه بیشترین سهم درآمد مالیاتی از تولید ناخالص داخلی را در بین کشورهای پیشرفته دارد. این کشور با نرخ مالیات بر تولید ناخالص داخلی ۴۶.۲ درصد در سال ۲۰۱۷، بیشترین درآمد مالیاتی را داشته است و پس از آن، دانمارک با ۴۶ درصد، بلژیک با ۴۴.۶ درصد، هلند با ۳۸.۸ درصد، ژاپن با ۳۰.۶ درصد و آمریکا با ۲۷.۱ درصد در رده‌های دوم تا ششم جای گرفته‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید