طلای جهانی ارزان شد/قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۱۱/۱۶

کدخبر: ۲۶۶۷۰۸
اقتصادنیوز: قیمت هر اونس طلا که دیروز تا رقم ۱۳۰۸ دلار و ۲۰ سنت پایین آمده بود، امروز با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به رقم پایانی دیروز به ۱۳۱۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.
طلای جهانی ارزان شد/قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۱۱/۱۶

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، در حالی که پس از رسیدن قیمت نفت به پایین ترین رقم حدود یک هفته گذشته در جلسه قبل سرمایه گذاران خریدهایی را انجام داده اند، قیمت طلا در معاملات کم حجم امروز با افزایش مواجه بود، اما در عین حال افزایش اشتها برای ریسک پذیری رشد قیمت فلز زرد را محدود کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که دیروز تا رقم 1308 دلار و 20 سنت پایین آمده بود، امروز با 0.2 درصد افزایش نسبت به رقم پایانی دیروز به 1314 دلار و 10 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز به رقم 1318 دلار و 10 سنت رسید.

با توجه به تعطیلی بخش عمده ای از بازارهای آسیایی به دلیل سال نوی چینی، حجم معاملات در این بازار پایین بود.

جفری هالی، تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا در این باره گفت: «طلا از حمایت فنی بالایی برخوردار است و لحن فدرال رزرو نیز عمدتا تدافعی است و این موجب می شود قیمت طلا در حدود 1300 دلار از پشتیبانی لازم برخوردار باشد...با توجه به تعطیلی یک هفته ای بازار چین، تمرکز بازار روی فصل اعلام سوددهی شرکت ها در آمریکاست.»

هفته گذشته پس از آنکه فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر حفظ و اعلام کرد که با توجه به چشم انداز نامشخص اقتصاد آمریکا برای افزایش بیشتر نرخ بهره صبر خواهد کرد، قیمت طلا به 1326 دلار و 30 سنت یعنی بالاترین رقم از اواخر ماه آوریل تاکنون رسید.

اما آمارهای مثبت منتشر شده از نرخ اشتغال آمریکا در روز جمعه، تا حدی نگرانی ها از کند شدن قریب الوقوع اقتصاد این کشور را کم کرد.

لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند دیروز گفت، بانک مرکزی آمریکا برای افزایش مجدد نرخ بهره به آمارهای بیشتری نیاز دارد تا ببیند که واقعا اقتصاد آمریکا دارد خوب کار می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید