جزئیات برنامه های دولت در سال 98 برای گسترش اینترنت در کشور

کدخبر: ۲۶۷۰۶۰
اقتصاد نیوز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به الزامات ورود اینترنت نسل ۵ به کشور گفت: برای سال ۹۸ جذب ۲.۵ میلیون مشترک نسل جدید اینترنت خانگی هدف‌گذاری شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نسل پنجم تلفن همراه همچنان مراحل آزمایشی خود را می‌گذراند و ما باید به‌منظور آمادگی برای استفاده از نسل پنجم اینترنت باید چند کار را انجام دهیم اظهار داشت: بخشی از این اقدامات به مطالعات فرکانسی برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در اینترنت نسل 5، تنها سرعت اینترنت دیگر ملاک استفاده نیست و اینترنت نسل 5 برخی کاربردهای زندگی مردم را راحت می‌کند عنوان کرد: به عنوان مثال رانندگی هوشمند یکی از کاربردهای اینترنت نسل 5 است؛ اما رانندگی هوشمند تنها منوط به اینترنت نسل 5 نیست و ما باید جاده‌های هوشمند و شهر هوشمند نیز داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: شهر هوشمند تنها اتصال منازل به اینترنت نسل 5 نیست و برای آن باید iot درستی داشته باشیم و مکانیزم‌های خانه هوشمند را در آن پیاده‌سازی کنیم و برای آن مطالعات لازم است که این مطالعات در حال انجام است.

آذری جهرمی عنوان کرد: بخشی از صنایعی که برای اینترنت نسل 5 نیاز است نیز از سوی برخی شرکت‌ها در حال تولید است تا در زمان راه‌اندازی اینترنت نسل 5 تولید داخلی در این زمینه داشته باشیم و خودمان تجهیزات تولید کنیم.

وی با اشاره به دیگر اولویت‌های وزارت ارتباطات گفت: چیزی که در حوزه تکنولوژی باید پیش ببریم موضوع توسعه تلفن ثابت و اینترنت خانگی است که در گذشته وضعیت مناسبی نداشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: کشور در موضوع تلفن همراه توسعه خوبی داشت؛ اما وضعیت تلفن ثابت و اینترنت خانگی چندان مطلوب نبود و در این زمینه اقداماتی از دهه فجر امسال آغاز شده است.

آذری جهرمی با ذکر مثالی از اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در شهر دزفول به عنوان پایلوت از حداکثر سرعت 16 مگابیت بر ثانیه در اینترنت خانگی به حداقل 70 مگابیت بر ثانیه رسیدیم.

وی اظهار داشت: همچنین مخابرات درباره تانوما در سراسر کشور اعلام ثبت نام کرده و آمادگی دارد تمام کسانی که علاقمند به استفاده از فیبر نوری در منازل خود هستند و می‌خواهند سرعت بالا تا یک گیگابیت بر ثانیه را تجربه کنند از این خدمات استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ثبت نام تلفن ثابت در روستاها در دهه فجر امسال آغاز شده و اکنون بعد از توسعه خوبی که در تلفن همراه داشتیم تمام تمرکز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روی اینترنت ثابت و خانگی است تا کیفیت بهتری در این زمینه داشته باشیم و سرمایه‌گذاری در حوزه تلفن ثابت و اینترنت خانگی انجام شود و در ضمن تکنولوژی نیز در این زمینه ارتقا یابد.

آذری جهرمی تصریح کرد: در این راستا اگر در سال 98 بتوانیم به 2.5 میلیون مشترک برای نسل جدید اینترنت خانگی برسیم؛ به اهداف خود در این زمینه دست یافته‌ایم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید