گرانی تقاضای پارچه را کاهش داد

کدخبر: ۲۶۷۷۰۹
اقتصادنیوز: با نزدیکی به ایام پایانی سال بازارهای مختلفی همچون بازار پوشاک و پارچه با رونق کسب و کار مواجه می‌شود که به گفته رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان با وجود رفع نیاز بازار، تقاضا به دلیل رشد دو برابری قیمتها افت کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ در روزهای پایانی سال ایرانی‌ها در کنار خانه تکانی به ظاهر خود نیز می‌رسند و خرید لباس نو جزئی از برنامه آنها محسوب می‌شود، نو نواری لباس به صورت سفارشی دوزی و دوخته شده نیاز به مواد مصرفی همچون پارچه دارد که ایرانی‌ها در کنار خرید لباس دوخته علاقه شدیدی به خرید پارچه و دوختن لباس سفارشی دارند از این رو در ایام پایانی سال بازار پارچه یکی از بازارها است که رونق کسب و کار به خود می‌گیرد.

در رابطه با بازار بنکداران و طاقه فروشان، امیر قدیمی نژاد - رئیس این اتحادیه - به ایسنا گفت: بازار پارچه در حال حاضر با هیچ کمبودی روبرو نیست و نیاز این بازار از طریق تولید داخلی و واردات رفع می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه واردات پارچه در پی نوسانات نرخ ارز و سیاست‌گذاری‌های تجاری کشور، ممنوعیتی لحاظ نشد و واردات با دریافت ارز نیمایی و ارز آزاد به کشور انجام شد که نرخ ارز نیمایی و آزاد تفاوت چندانی با یکدیگر نداشت.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان با تاکید بر اینکه بازار به دلیل رشد قیمت دلار طی سال جاری با تورم همراه شده است، خاطرنشان کرد: قیمت محصولات در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با وجود رشد سه برابری قیمت دلار در حدود دو برابر رشد داشته است و تجار برای ادامه حیات این صنف و کسب و کار چندین و چند ساله خود میزان سود فروش را به شدت کاهش داده‌ اند.

قدیمی نژاد یادآور شد: تقاضا برای پارچه از سوی مردم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت همراه بوده و دلیل این امر افزایش هزینه‌های خانوار و کاهش قدرت خرید افراد است.

وی در پاسخ به این سوال که متقاضیان به دنبال محصول وارداتی هستند یا تولید داخل، گفت: عموم مردم کیفیت و قیمت محصولات را بررسی می‌کنند و آنچنان به دنبال نام برند و کشور تولیدکننده آن نیستند، اما ناگفته نماند که اگر محصول ایرانی با محصول مشابه وارداتی دارای یک کیفیت و مقرون به صرفه باشد، کالای ایرانی را خریداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان با اشاره به کیفیت جهانی محصولات داخلی یادآور شد: محصولات ایرانی به کشورهای ترکیه، ایتالیا و کشورهای همسایه صادر می‌شود که متأسفانه به دلیل تأثیر تحریم‌ها، بازاریابی در بازارهای اروپایی به صورت امروزی و اقتصادی انجام نمی‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید