بانک مرکزی انگلیس با ذخایر طلای کشورها چه می‌کند؟

کدخبر: ۲۶۹۱۱۵
اقتصاد نیوز: پس از آنکه بانک انگلیس از بازگردان ذخایر طلای ونزوئلا امتناع ورزید؛ اکنون اجازه حسابرسی مناسب به رزرو بانک استرالیا برای ارزیابی طلاهای خود در نزد بانک انگلیس نمی‌دهد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا؛ به دنبال افزایش تنش های ژئوپولتیکی، بانک های مرکزی جهان در حال تغییر رویکرد خود از خرید دلار آمریکا به طلا هستند و در این بین بانک مرکزی انگلیس بخشی از ذخایر طلای کشورها را نگهداری می کند.  

اما نکته قابل توجه این است که رویکرد بانک انگلیس شک برانگیز است. بر اساس ادعای رزرو بانک استرالیا، ۸۰ تُن از ذخایر طلای این بانک سال ها است که در بانک مرکزی انگلیس نگهداری می شود. این در حالی است که رگولاتور بریتانیا اجازه انجام حسابرسی مناسب را به رزرو بانک استرالیا برای شمش های طلای خود نداده است.

تقریبا تمام ذخایر طلای رزرو بانک استرالیا در بانک انگلیس نگهداری می شود و فقط بخش اندکی از آن در بانک مرکزی استرالیا است. اکنون این سوال مطرح شده که آیا طلای استرالیا همچنان در بانک انگلیس نگهداری می شود یا خیر.  

آخرین باری که حسابرسی از ذخایر طلای استرالیا انجام گرفت به سال ۲۰۱۳ میلادی بر می گردد؛ اما نتیجه آن هرگز توسط بانک انگلیس و رزرو بانک استرالیا اعلام نشد. دلایل اصلی که بانک انگلیس اجازه حسابرسی مناسب را از شمش های طلا نمی دهد این است که بانک انگلیس خواهان پنهانکاری در مورد قرض دادن طلا و به کجا هدایت شدن طلاها است. گفته می شود که این رویکرد می تواند به روابط بانک مرکزی انگلیس و استرالیا آسیب وارد کند.

بر پایه این گزارش، بانک انگلیس در حال حاضر ذخایر طلای بانک مرکزی ونزوئلا را مصادره کرده است. رویکرد بانک انگلیس در تن دادن به دولت و وزارت خارجه آمریکا برای استفاده از قلدر مآبی در امتناع ورزیدن بانک انگلیس برای بازگرداندن ذخایر طلای ونزوئلا دیده می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید