بازار گرم سالخوردگان در معاملات مسکن تهران+جدول قیمت‌ها

کدخبر: ۲۶۹۳۳۳
اقتصادنیوز : سالخوردگی مهم‌ترین ویژگی آخرین معاملات مسکن ثبت شده در پایتخت در سامانه اطلاعات بازار املاک طی هفته‌های اخیر بوده است.
بازار گرم سالخوردگان در  معاملات مسکن تهران+جدول قیمت‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، موضوع تمایل به خرید آپارتمان‌های سالخورده برای عبور از چالش جهش قیمت مسکن در نیمه اول سال جاری در بازار مسکن فراگیر شد و رفته رفته، هر چه میزان جهش قیمت افزایش یافت، بر میزان تقاضای خرید آپارتمان‌های سالخورده افزوده شد. برخی از واسطه‌ها معتقدند این شرایط در هفته‌های اخیر بیشتر بر معاملات سایه انداخته است، چراکه در دو ماه اخیر علاوه بر اینکه متقاضیان مسکن با توجه به شرایط بودجه‌ای خود به خرید آپارتمان‌های قدیمی‌ساز و اغلب نیازمند بازسازی روی آورده‌اند، در طرف عرضه نیز تعداد فایل‌های نوساز به شدت کاهش یافته است. در واقع در نیمه اول امسال آپارتمان نوساز در بازار کم نبود، اما به دلیل شرایط قیمتی، رفته‌رفته از تقاضای خرید نوسازها کاسته و بر تقاضای خرید سالخورده‌ها افزوده شد.

این در حالی است که در زمستان علاوه بر ناگزیری مالی خریداران که آنها را به سمت انتخاب آپارتمان‌های سالخورده سوق می‌دهد، عرضه آپارتمان‌های نوساز نیز به شدت کاهش یافته و فروشنده‌های این واحدها ترجیح داده‌اند با توجه به اینکه در پاییز به دلیل ریزش شدید تقاضا از فروش ملک خود ناکام شدند، اکنون نیز قدری دست نگه دارند و در سال آینده و احتمالا پس از سپری شدنماه رمضان که دمای بازار مسکن در آستانه تابستان افزایش می‌یابد، نسبت به فروش اقدام کنند. برخی از سازنده‌ها هنوز تصور می‌کنند می‌توانند به تناسب نوسان قیمت احتمالی در بازارهای دیگر در ماه‌های آتی،‌ بر قیمت فروش آپارتمان‌های خود بیفزایند؛ این در حالی است که باور مشاوران املاک این است که قیمت مسکن در تمام مناطق به سقف ممکن رسیده و جایی برای افزایش بیشتر از این ندارد.

07-02

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید