چابهار زمان سیر ترانزیت کالا به اروپا را ۵۰ درصد کاهش می دهد

کدخبر: ۲۷۰۵۷۳
اقتصاد نیوز: استاندار سیستان و بلوچستان با قدردانی از تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران، گفت: چابهار زمان سیر ترانزیت کالا به اروپا را ۵۰ درصد کاهش می دهد.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، احمد علی موهبتی  در همایش بین المللی روز چابهار  اظهار کرد: سواحل مکران و نگین آن یعنی چابهار دارای قابلیت های بسیاری است و برگزاری چنین همایش ها که باعث معطوف نگاه ها به این منطقه می شود، بسیار ارزشمند و ضروری است.

وی با بیان این که  این همایش اتفاقی نو وبهاری برای برقراری و گسترش روابط بین کشورهاست، افزود: این یک مشارکتی است که بنیانی مهم در راستای هم گرایی منطقه ای به شمار می آید. چابهار نقطه استراتژیکی است که نگاه ها را در عرصه ملی و بین المللی به خود معطوف کرده است.

وی با قدردانی از تاکید رهبر معظم انقلاب برای توسعه سواحل مکران، اظهار کرد: در سال های اخیر با توجه به نگاه ویژه همه مسئولان کشور  شاهد تامین زیرساخت های پهلوگیری کشتی های غول پیکر و.. بوده ایم. چابهار می تواند به عنوان هاب منطقه ای ترانزیت و ترانشیب و کانون مسافرت های دریایی نقش ایفا کند، از این روز کمک به کشورهای محصور در خشکی به شاخص های اقتصادی این کشورها منجر می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان  با بیان این که توسعه دریا محور یکی از اولویت های چابهار است، افزود: هدف از برگزاری همایش رسیدن امن به سایر کشورهاست که منشا توسعه اقتصادی و پیشبرد اهداف منطقه ای است.

موهبتی با بیان این که استفاده از مسیر چابهار ترانزیت کالا به اروپا را به لحاظ زمانی 50 درصد کاهش می دهد ، گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری ها با کشورهای محصور در خشکی نداریم و آنها می توانند از فرصت های بی نظیر این منطقه استفاده کنند.

وی با یادآوری سرمایه گذاری یک میلیارد دلار دولت در بندر چابهار، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های بندر چابهار 60 تقاضای سرمایه گذاری به ارزش 2400 میلیارد وصول شده که بعضا در حال امضای قرارداد است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید