توضیحاتی درباره ابهامات بیمه ثالث شخص محور

کدخبر: ۲۷۰۵۷۷
اقتصاد نیوز: مدیرعامل بیمه دانا می‌گوید تا زمانی که بانک اطلاعاتی از بیمه‌گذاران شخص ثالث نداشته باشیم، نمی‌توانیم نرخ حق بیمه افراد کم ریسک و پُر ریسک را در چارچوب قانون شخص محوری تعیین کنیم.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا؛ ابراهیم کاردگر درباره اجرای قانون شخص محور شدن بیمه شخص ثالث اظهار داشت: بر اساس قانون تا پایان برنامه ششم توسعه، بیمه نامه شخص ثالث باید شخص محور شود.

وی درباره ابهامی که در خصوص خرید دو یا چند بیمه نامه برای هر فرد استفاده کننده از خودرو به وجود آمده بود، توضیح داد: اصلا اینطور نیست که چون بیمه نامه به نام شخص است، باید دو یا چند حق بیمه برای هر خودرو پرداخت شود، بلکه یک بیمه نامه برای خودرو صادر می شود و در قالب یک کلوز استفاده کنندگان از آن مشخص می شوند.

مدیرعامل بیمه دانا درباره تفکیک رانندگان با ریسک پایین و بالا گفت: مقررات حاکم بر کشور در هر حوزه باید از منطق علمی برخوردار باشد. فردی با ریسک بالا حتما باید حق بیمه بیشتر و فرد با ریسک پایین باید حق بیمه کمتری پرداخت کند.

کاردگر نحوه شناسایی و تفکیک افراد با ریسک بالا و پایین را منوط به داشتن بانک اطلاعاتی عنوان کرد و اظهارداشت: اگر از امروز شروع به صدور بیمه نامه شخص محور کنیم، نیاز به چندین سال زمان است تا با توجه به سوابق رانندگی و تصادفات مشخص شود که فردی دارای ریسک بالاست یا پایین؟

وی ادامه داد: برای صدور بیمه نامه شخص محور نرخ پایه ای در کشور تعیین می شود، ولی با توجه به دیتای موجود در بانک اطلاعاتی، می توان از بیمه گذاران با ریسک بالا مثلا ۲۰ درصد بیشتر حق بیمه گرفت.

مدیرعامل بیمه دانا درباره افزایش قیمت شتر در سال جاری و تاثیر آن بر نرخ دیه در سال آینده گفت: قوه قضاییه معمولا در پایان هر سال، نرخ دیه را برای سال بعد تعیین می کند که هنوز این رقم را برای سال ۹۸ تعیین نکرده است.

کاردگر خاطرنشان کرد که طبق قانون و بعد از مشخص شدن نرخ دیه برای سال آینده، نرخ حق بیمه شخص ثالث نیز به همان اندازه افزایش خواهد یافت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید