چه چیزی خودروی شما را ممنوع‌الفروش می‌کند؟

کدخبر: ۲۵۴۷۰۰
بنگاه‌ها: برای خیلی از ما پیش آمده است که اعتبار بیمه شخص ثالث یا بدنه خودرومان به پایان رسیده و پرداخت هزینه و تمدید بیمه‌نامه را به زمان بعد موکول کرده و با خودروی بدون بیمه درخیابان‌های شهر رانده‌ایم . این درحالیست که اگر از عواقب این غفلت آگاه باشیم، هرگز پشت فرمان خودروی بدون بیمه‌نامه نمی‌نشینیم.
چه چیزی خودروی شما را ممنوع‌الفروش می‌کند؟

حقیقت این است که بیشتر ما تصور می‌کنیم که همین که با احتیاط رانندگی کنیم و با عابر پیاده یا اتومبیل دیگری تصادف نکنیم، هیچ خطری ما و اتومبیل‌مان را تهدید نمی‌کند؛ اما حتی اگر خودروی ما بدون هیچ تخلفی، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی شناسایی شود، متوقف و به پارکینگ منتقل می‌شود. همچنین خودروی فاقد بیمه شخص ثالث، غیر قابل فروش است و در صورتی که قصد فروش خودرو را داریم، باید حتما برای دریافت بیمه اقدام و جریمه مدتی که خودرو بدون بیمه شخص ثالث ثابث بوده است را نیز پرداخت کنیم.

 پس اگر اعتبار بیمه شخص ثالث خودروی شما به پایان رسیده است، برای تمدید آن اقدام کنید. شما می‌توانید به راحتی و تنها با چند کلیک ساده، بیمه مورد نظرتان را از بیمه بدنه، شخص ثالث و .... از مرکز مشاوره و انتخاب آنلاین بیمه AZKI.COM خریداری کنید. 
بر اساس اعلام واحد روابط عمومی مرکز مشاوره و انتخاب آنلاین بیمه ازکـی، از آنجا که بیمه شخص ثالث ارتباط مستقیمی با جان عابران دارد، بهتر است که در زمینه پایان اعتبار این بیمه‌نامه سهل‌انگاری نکنید. کافیست وارد وب سایت ازکـی شوید و گزینه بیمه شخص ثالث را انتخاب کنید و شرکت بیمه‌گذار مورد نظرتان را انتخاب کنید. البته می‌توانید قبل از انتخاب بیمه از مشاوره رایگان کارشناسان خبره بیمه ازکـی برخوردار شوید. پس از انتخاب شرکت بیمه ارائه دهنده خدمات بیمه‌ای هم می‌توانید هزینه بیمه را با کارت‌های شتاب پرداخت کنید.
به گفته روابط عمومی مرکز مشاوره و انتخاب آنلاین بیمه ازکـی، در صورت دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث، علاوه بر عواقب مالی، مشکلات دیگری نیز وجود خواهد داشت که موجب صرف زمان زیادی برای جبران می‌شود. به عنوان مثال، در صورت شناسایی خودروی فاقد بیمه شخص ثالث توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، خودرو متوقف شده و به پارکینگ منتقل می‌شود. در این حالت شخص خاطی باید بیمه‌ نامه شخص ثالث دارای اعتبار تهیه کند و باید علاوه بر حق بیمه جدید، حق بیمه روزهایی را هم که وسیله نقلیه او بیمه نداشته (تا حداکثر یک سال) را بپردازد، و همچنین علاوه بر پرداخت جریمه دیرکرد، هزینه پارکینگ را نیز پرداخت کند.
همچنین توجه داشته باشید که در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث در حوادث، اگر مالک خودرو مقصر باشد، هیچ شرکت بیمه‌ای خسارت را پرداخت نمی‌کند و باید همه هزینه ها را خودتان پرداخت کنید. 
 طبق قوانین جدید بیمه شخص ثالث در شرایطی که راننده مقصر، بیمه شخص ثالث نداشته باشد و در صورت بروز حوادث منجر به فوت یا خسارات بدنی دیگر، جبران این گونه خسارت‌ها به عهده صندوق تامین خسارت‌های بدنی است و پرداخت دیه برای راننده مقصر حادثه به صورت قسطی خواهد بود. این قانون برای حمایت از اشخاص ثالث زیان‌دیده است.
پس حواستان به تاریخ اعتبار بیمه شخص ثالث خودروی خود باشد تا درگیر دردسرهایی چون جلوگیری از فروش خودرو، توقف خودرو، جریمه و... نشوید. همچنین توصیه می‌شود که با بررسی دقیق شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بیمه و همچنین اخذ نظر کارشناسان خبره ازکی، برای خرید بیمه اقدام کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید