پس از 15 سال آمریکا تصمیم به جلوگیری از نشتی چاه های نفت خود گرفت

کدخبر: ۲۷۱۴۶۷
اقتصاد نیوز: با ۱۵ ساله شدن طولانی ترین نشتی نفت دریایی در تاریخ، دولت فدرال آمریکا تصمیم دارد جلوی نشتی چاههای نفت را بگیرد .

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ با 15 ساله شدن طولانی ترین نشتی نفت دریایی در تاریخ، دولت فدرال آمریکا تصمیم دارد جلوی نشتی چاههای نفت را بگیرد . 

ولی شرکت انرژی مسئول این نشتی به دادگاه رفت تا جلوی این تلاش دولت را  برای مهار نشتی نفتی که روزانه صدها بشکه نفت را داخل خلیج مکزیک می کند، بگیرد . 

در 2004 طوفان ایوان امواج قدرتمندی ایجاد کرد که دیواره های یک دره دریایی را در کف اقیانوس خراب کرد .ویرانه‌های این دیواره ها روی سکوهای تولید نفت فرو ریختند و بیش از 25 چاه نفتی شرکت تیلور انرژی که در 12 مایلی ساحل لوییزیانا فعالیت میکند، در زیر این آوار دفن شدند . 

تخمین می زنند تا 700 بشکه نفت در روز وارد آب های این خلیج می‌شود. این عدد بر اساس بررسی‌های اسکار گارسیا پیندا، متخصص تشخیص نشتی نفت از راه دور اعلام شده است. دولت این رقم را قبول دارد ولی تیلور انرژی رد می‌کند . 

در فاجعه بریتیش پترولیوم ، 4 میلیون بشکه نفت طی 14 ماه وارد آب شد. اگر تخمین گارسیا پیندا درست باشد نشتی شرکت تیلور حدود 1.5 میلیون تا 3.5 میلیون بشکه پس از در 14 سال خواهد بود . 

یک روز پس از اعلام مقدار نشتی نفت توسط گارسیا پیندا، گارد ساحلی یک التیماتوم به تیلور انرژی داد: «یا از شرکتی کمک می‌گیرید تا وسیله ای برای مهار نفت بسازید یا روزانه 4 هزار دلار جریمه می‌شوید».

وقتی این شرکت انرژی نتوانست به توافقی برسد، گارد ساحلی عملیات پاکسازی را برعهده گرفت . 

ایوان لمر، قاضی منطقه ای آمریکا می خواهد بداند چرا این شرکت قصد دارد جلوی عملیات پاکسازی را بگیرد و وکیل تیلور انرژی گفت که شرکتش اعتقاد دارد این طرح عملی نیست و می تواند مشکل را بدتر کند . 

لمل خطاب به تیلور انرژی گفت:« شما سعی کردید ولی هنوز هم بعد از این همه سال نشتی ادامه دارد .باید شرکت دیگری این کار را برعهده بگیرد ». 

اطلاعات جدید نشان می‌دهد که سه نشتی بزرگ در حال وارد کردن نفت بیشتری به محیط زیست هستند. میزان این نشتی بیش از حدی است که تصور می‌شد. قبلا دولت تنها به گزارش های پیمانکاران تیلور انرژی برای تخمین میزان نشتی اتکا می‌کرد . 

طی سالها تیلور انرژی میلیون ها دلار برای بهبود سکوهای نفتی و تعمیر 9 چاه از 25 چاه تخریب شده هزینه کرده است. تقریباً یک دهه است این شرکت دولت را متقاعد کرده حفاری رسوبات برای باز کردن چاه های نفتی بیشتر، بسیار خطرناک است و می تواند نفت انباشته شده در زیر این رسوبات را آزاد کند . 

ولی طی ماه‌های اخیر، تلاش دولت برای تمیز کردن دریا نشان می‌دهد که اگر نفت آزاد شده بخاطر حفاری را بتوان مهار کرد، خطر چندانی نخواهد داشت . 

تیلور انرژی اعلام کرد دادخواهی ماه دسامبر او به این دلیل است که میخواهد کار را از گارد ساحلی پس بگیرد چون فکر می کند آسیب های محیط زیستی قابل توجهی به بار می آورد . 

این شرکت موظف است با استفاده از علم، اکوسیستم شکننده خلیج مکزیک را نجات دهد . 

ویلیام پک، رئیس تیلور انرژی گفت دولت باید قبول کند که چاه های باقی مانده را نمی توان مهار کرد‌ عاملی که باعث این نشتی شده کار «خدا» بوده است . 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید