قیمت نجومی مسکن در پاریس/ هر متر مربع 11100 دلار

کدخبر: ۲۷۱۶۷۴
اقتصاد نیوز: قیمت مسکن در پایتخت فرانسه در سال گذشته میلادی با ۵.۷ درصد افزایش به رقم بی سابقه ۱۱۱۰۰ دلار در هر متر مربع رسید.
قیمت نجومی مسکن در پاریس/ هر متر مربع 11100 دلار

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا؛ قیمت مسکن در پایتخت فرانسه، پاریس در سال گذشته میلادی به سیر افزایشی خود ادامه داد و به بالاترین رقم ممکن در تاریخ فرانسه رسید و بستر را برای ثبت رکوردی دیگر در سال جاری میلادی هموار کرده است.

بر همین اساس، قیمت مسکن در پاریس در سال ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با سال قبل از آن ۵.۷ درصد افزایش پیدا کرد و متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در مرکز شهر به ۹ هزار و ۷۵۰ یوور (۱۱۱۰۰ دلار) رسید؛ ضمن اینکه یک آپارتمان یک خوابه کوچک بیش از ۴۴۴ هزار دلار قیمت دارد.  

رسیدن قیمت هر متر مربع مسکن در پاریس به بیش از ۱۱ هزار دلار بعنوان گرانترین قیمت ممکن تاکنون است. همچنین در برخی از محله های پاریس قیمت مسکن با ۲۸.۳ درصد رشد به ۱۹ هزار و ۸۰۰ دلار رسیده است.

البته قیمت آپارتمان در حومه پاریس در مقایسه با مرکز شهر تقریبا ۴۰ درصد ارزانتر است؛ اما همچنان ۴.۵ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی جهش پیدا کرده و متوسط قیمت در هر متر مربع ۶ هزار و ۸۰۰ دلار است.  

بر پایه این گزارش، حجم فروش مسکن در پاریس در سال ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با سال قبل از آن ۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت مسکن در پاریس در سال ۲۰۱۹ میلادی باز هم رکورد خواهد زد.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید