واکنش رییس سازمان خصوصی سازی به انتشار فیلمی از وی در فضای مجازی

کدخبر: ۲۷۲۵۲۹
اقتصاد نیوز: پوری حسینی، رییس سازمان خصوصی سازی به انتشار فیلمی از وی در فضای مجازی مبنی بر اعتراض معلولان به وضعیت سهام عدالت و زیر گرفتن آنان از سوی ماشین حامل وی واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، "پوری حسینی، رئیس تاریخ خصوصی‌سازی کشور با خیالی آرام بر روی صندلی کنار راننده نشسته است و در صندلی کناری وی نیز راننده‌اش سعی دارد با ماشین از میان انبوه جمعیتی از معلولان و زنانی که از افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و در اعتراض به عدم تعیین تکلیف در خصوص حقوق و مزایای‌شان جلوی سازمان خصوصی‌سازی تجمع کرده‌اند، بگذرند.

در این حین سر و صدا و جیق زنان و مردان بلند می‌شود. ظاهراً چند نفر از کارکنان معترض معلول دفاتر سهام عدالت زیر خودروی پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی افتاده‌اند.

ماشین "سوزوکی" پوری حسینی که در بدو ورودش به این سازمان آن را برای خود تهیه کرده است، عقب می‌رود. جالب این که در زمان وقوع همه این اتفاقات پوری حسینی هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهد و آرام بر روی صندلی ماشین نظاره‌گر این اتفاقات است."

این‌ها شرح مختصری از فیلمی است که به تازگی در فضای مجازی توسط مخاطبان دست به دست شده و به شدت مورد انتقاد مردم قرار گرفته و احساسات جمع کثیری را نیز برانگیخته است.

فیلم زیرگرفتن معترضان سهام عدالت توسط پوری حسینی

پوری حسینی: معترضان گروگانم گرفته بودند

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، رییس سازمان خصوصی سازی در گفتگو با رسانه‌ها در مورد فیلم منتشر شده گفت: این فیلمی که پخش شده، دقیقا جلوی در پارکینگ سازمان خصوصی سازی است. در آن ‌روز من طبق روال هر روز که بعد از کار، از سازمان خارج می‌شوم متوجه تجمع این افراد شدم که البته ناگفته نماند این چندمین روز بود که  این افراد تجمع می‌کردند و عملا با شعارهایی که می‌دادند مدیران سازمان را گروگان نگه داشته بودند و اعلام می‌کردند نمی‌گذارند کسی از ساختمان خارج شود.

ادعای زیر گرفتن معترضان دروغ است

وی ادامه داد: این افراد در پیاده‌رو و خیابان دراز کشیده بودند و با وارد شدن من، شروع به "فحاشی" و "مشت پرانی" و حتی "تف کردن به ماشین بنده" کردند. نیروی انتظامی نتوانست هیچ راهی برای رد شدن از این افراد پیدا کند و ما هم ناگزیر شدیم که به داخل ساختمان برگردیم. این افراد هر دروغی را به ما نسبت می‌دهند و می‌گویند ما قصد رد شدن با ماشین از روی اینها را داشتیم؛ ما که جانی نیستیم، ولی این رفتار دیگر از تحمل خارج شده است.

من کاره‌ای نیستم

پوری حسینی در مورد خواسته این افراد گفت: این افراد عضو تعاونی سهام عدالت در شهرستان‌ها هستند و خواسته آنها استخدام در دولت است، کسی نیست به این افراد بگوید من در چه جایگاهی هستم که از من تقاضای کار می‌کنند؟ من رییس خصوصی‌سازی چگونه می‌توانم برای آنها کار دولتی ایجاد کنم که باید مورد هجمه این افراد قرار بگیرم و با ناسزا و مشت و لگد روبرو شوم.

وی ادامه داد: این تعاونی‌های سهام عدالت تاسیس شده و کار خود را انجام داده است؛ یک حق‌الزحمه از شرکت‌ها گرفتند، یک حق الزحمه هم از دولت دریافت کرده‌اند و حتی حق‌الزحمه آخر هم از دولت گرفتند، از 340 شرکت تعاونی 210 شرکت با ما تسویه کردند و شصت تعاونی هم اعلام کردند هیچ طلبی ندارند، اما یک سری از این تعاونی‌ها اصرار دارند که دولت باید آنها را استخدام رسمی کند و باید کد دولتی دریافت و بازنشستگی هم بگیرند.

کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت را نمی‌شناسم و نمی‌دانم از کجا آمده‌اند

پوری حسینی افزود: تمام مطالبات این افراد غیرقانونی است؛ ضمن اینکه اصلا به سازمان خصوصی‌سازی این موارد مرتبط نیست، ما تاکنون تا حالا طبق قانون کاملا مناسب با این افراد رفتار کردیم، اینکه می‌گویند این افراد معلول هستند و کارمند سازمان بودند کاملا غلط است ما اصلا این افراد را نمی شناسیم و حتی نمی دانیم از کجا آمده اند.

مدیران سازمان خصوصی‌سازی را گروگان گرفته بودند

وی ادامه داد: این افراد در این چند روز جلوی سازمان خصوصی تجمع کرده بودند؛ ضمن شعار دادن اعلام می‌کردند که اجازه نمی‌دهند که کسی از ساختمان خارج شود و به نوعی مدیران سازمان را گروگان گرفته بودند و با اجبار خواستار اجرای مطالبات غیرقانونی خود بودند.

باید برای خود کار دیگری پیدا کنند

پوری حسینی گفت: این افراد نه کارمند دولت بودند، نه حقوق بگیر دولت بودند. این افراد جزو تعاونی سهام عدالت بودند که افراد مشمول سهام عدالت را از سال 85 تا 94 ثبت نام می کردند. برای همه سال‌هایی که کار می‌کردند از شرکت‌های سرمایه گذاری شهرستان حقوق دریافت کردند، حتی دولت 37 میلیارد تومان در یک دوره بین این افراد پخش کرد و بار دوم هم 25 میلیارد تومان برای اینکه این افراد کاری پیدا نکرده بودند، بین آنها پخش کرد و اعلام کرد این دریافتی آخر است و باید برای خود کار دیگری پیدا کنند، اما این افراد که تجمع کردند قبول ندارند و اصرار دارند باید این مزد بیکاری ادامه داشته باشد.

هیچ خطایی از سازمان خصوصی سازی رخ نداده

وی معتقد است؛ در این چند روز تجمع این افراد، هیچ خطایی از سازمان خصوصی سازی رخ نداده است، ولی این افراد با ناسزا به دنبال مطالباتی هستند که نه قانونی است و نه به رییس سازمان خصوصی سازی ربطی دارد.

از این وضعیت ناراحت هستم

پوری حسینی ادامه داد: اگر این راهش است ما شش میلیون بیکار داریم، در کشور این شش میلیون نفر بیایند به من ناسزا بگویند و کتک بزنند تا شاغل شوند، من هم به عنوان یک ایرانی از این وضعیت ناراحت هستم، اما من باید چه کاری انجام میدادم که نداده‌ام؟

کار کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت، اخاذی است

وی در پایان تاکید کرد: خواسته این افراد غیرقانونی است، کار آنها اخاذی است و می‌خواهند با فشار و دروغ مطالبات خود را دریافت کنند.

پوری حسینی ما را هم مثل خواهرزاده‌اش در سازمان خصوصی‌سازی استخدام کند

در این زمینه یکی از کارکنان معترض تعاونی‌های سهام عدالت که در صحنه حادثه مذکور حضور داشت، در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: تجمع اعتراضی ما مقابل سازمان خصوصی‌سازی بدون درگیری و نیز با هدف رسیدن به خواسته‌هایمان انجام شد. ما شعارهایی نیز دادیم، از جمله این که از پوری حسینی خواستیم که همان‌گونه که خواهرزاده خود را در این سازمان استخدام کرده است، ما را نیز به عنوان کارمند در سازمان خصوصی‌سازی بپذیرد؛ چرا که از آغاز سهام عدالت تا کنون ما از جمله دست‌اندرکاران اجرای این شرح بوده‌ایم.

وی افزود: البته در این سازمان بغیر از خواهرزاده پوری حسینی، افراد دیگری از جمله داماد یکی از نمایندگان مجلس به تازگی در مدیریت سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی استخدام شده است.

پوری حسینی فیلم منتشر شده را با دقت ببینید

وی همچنین در پاسخ به این موضوع که پوری حسینی زیرگرفتن زنان و مردان معلول را انکار کرده است، تصریح کرد: این فیلم بارها و بارها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و همه چیز در آن گویای واقعیت است. بر این اساس به پوری حسینی پیشنهاد می‌کنم این فیلم را یکبار با دقت ببیند.

این گزارش می‌افزاید: حاشیه‌های ناتمام پیرامون پوری حسینی در حالی هر روز بیشتر از دیروز می‌شود که میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، نماینده اصلاح‌طلبان در مجلس سوم و ششم، رییس سازمان خصوصی سازی در سال 83(که در زمان ریاست اصلاح‌طلبان بر قوه مجریه وارد سازمان خصوصی سازی و در سال 84 برکنار شد)، خریدار پرحاشیه مجتمع گوشت اردبیل، رئیس سازمان خصوصی سازی از سال 92 تا کنون(به واسطه ش بر ستاد انتخاباتی حس روحانی در آذربایجان شرقی در سال‌های 92 و 96) کماکان رئیس سازمان خصوصی‌سازی است و حاشیه‌های ادامه‌دارش موجب شده که هم لقب پرحاشیه‌ترین رئیس سازمان خصوصی‌سازی لقب بگیرد و هم اهالی رسانه "آقای حاشیه" خطابش کنند ...!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید