از سال 2021 آمریکایی‌ها برای سفر به اتحادیه اروپا باید 7 یورو بپردازند

کدخبر: ۲۷۲۷۷۴
اقتصاد نیوز: شهروندان آمریکا از ۲۰۲۱ برای سفر به اتحادیه اروپا نیاز به مجوز دارند و باید برای خرید یک مجوز سه ساله ۷ یورو بپردازند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ شهروندان آمریکا از 2021 برای سفر به اتحادیه اروپا نیاز به مجوز دارند و باید آماده شوند . 

خرید یک مجوز سه ساله به مبلغ 7 یورو (7.90 دلار) بسیار سریع و آسان خواهد بود و به آمریکایی ها اجازه می‌دهد آزادانه در بیست و شش کشور اروپایی سفر کنند. هرچند این کشورها شامل انگلستان و ایرلند نمی‌شوند. این اطلاعات از یک سایت مسافرتی در مادرید به دست آمده است. وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این خبر هشدار داد که اتحادیه اروپا احتیاج به ویزا ندارد . 

مسافران باید قبل از آغاز سفرشان از طریق ایمیل تاییدیه دریافت کنند تا ایرلاین ها بتوانند آن را تایید کنند. این سیستم منعکس کننده سیستم الکترونیکی آمریکا برای اعطای مجوز سفر است که طبق آن مسافران خارجی که نیاز به ویزای آمریکا ندارند، از 2009 به صورت آنلاین ثبت نام می‌کنند . 

در حال حاضر شهروندان آمریکایی تنها نیاز به ویزای  اتحادیه اروپا برای اقامت بیش از 90 روز دارند. اتحادیه اروپا این طرح خود را در 2018 برای کشورهایی که بخشی از منطقه مسافرتی داخلی آن هستند و نیازی به ویزا ندارند تایید کرد و گفت این طرح به حفاظت در برابر تروریست ها کمک می کند . 

حدود 61 درصد مسافران آمریکا به اروپا در 2017، به فرانسه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا رفته اند که تمام این کشورها تحت پوشش قانون ویزا قرار دارند. بزرگترین مقصد انگلستان بوده که هرگز بخشی از منطقه بدون ویزای اروپا نبوده و احتمالا باید پس از ترک اتحادیه اروپا ترتیبات جدیدی در نظر بگیرد . 

اروپا محبوب ترین مقصد منطقه ای برای مسافران آمریکا است و پس از آن کاراییب و آسیا قرار دارند . 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید