سوزوکی هم از ایران رفت / کدام خودرو جایگزین گرندویتارا می شود؟

کدخبر: ۲۷۳۶۰۲
اقتصاد نیوز: پس از خروج شرکت رنو از بازار ایران اینک از ایران خودرو خبر می رسد که سوزوکی نیز به همکاری خود با بزرگترین خودروساز ایران پایان داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از عصر ایران؛ شرکت سوزوکی ژاپن که با همکاری ایران خودرو در سایت خراسان اقدام به تولید خودروی سوزوکی گرندویتارا می کرد اینک از پایان همکاری خود با طرف ایرانی خبر داده است.

 

918121_978

سوزوکی که با ارائه نسخه گرند ویتارا سالیان زیادی در ایران فعالیت داشت پس از برجام نیز سطح روابط خود را افزایش داد و در همین راستا تعدادی سوزوکی ویتارا نسل جدید نیز توسط ایران خودرو تولید و روانه بازار شد. اما اینک از ایران خودرو خبر می رسد که با فشار تحریم این شرکت نیز پس از رنو اقدام به قطع همکاری با خودروساز ایرانی کرده  و به دلیل نبود قطعات دیگر امکان تولید این خودرو در ایران وجود ندارد.

بر اساس این گزارش ایران خودرو نیز در اطلاعیه ی به نمایندگی های خود اعلام کرد تا خودروی جایگزین برای مشتریان در نظر گرفته شود.هایما S7 یکی از خودروهای جایگزین در این طرح جایگزینی اعلام شده است.

هایما S7  خودرویی که بناست به عنوان یکی از گزینه های جایگزینی سوزوکی ویتارا ارائه شود

924512_275

سوزوکی، شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که تمرکز اصلی آن بر تولید خودروهای چهارچرخ محرک، خودروهای همه‌جارو، موتورسیکلتها، ویلچرها و طیف وسیعی از موتورهای درون‌سوز معطوف می‌باشد.

دفتر مرکزی شرکت سوزوکی در شهر هاماماتسو، استان شیزوئوکا، ژاپن قرار دارد گروه فولکس‌واگن با در اختیار داشتن ۱۹٫۹٪ درصد از سهام شرکت سوزوکی بزرگترین سهام‌دار آن به‌شمار می‌آید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید