افزایش عرضه میوه شب عید در کشور

کدخبر: ۲۷۴۱۴۹
اقتصاد نیوز: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سهمیه امسال عرضه میوه شب عید در مقایسه با سال قبل برای هر استان ۳۳.۶ درصد افزایش یافته است.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، حسین شیرزاد در گفتگوی ویژه خبری افزود: 22.6 درصد نیز تعداد مکان های توزیع میوه تنظیم بازار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه یک درصد مداخله بازاری در بخش میوه داشته ایم گفت: امسال اختیار عرضه میوه را به کمیته های استانی واگذار کرده ایم و قیمت پرتقال تا 20 درصد و قیمت سیب 10 تا 20 درصد زیر قیمت خرده فروشی ها عرضه می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای نخستین بار در استان یزد مردم با استفاده از اپلیکیشن می توانند میوه تنظیم بازار سفارش دهند و در منزل تحویل بگیرند.

شیرزاد گفت: با توجه به اینکه سرانه مصرف سیب کشور 24 کیلوگرم است و امسال سه میلیون و 770 هزار تن سیب در کشور تولید شد کمبود سیب وجود ندارد و نیازی به واردات نیست.

وی افزود: اتحادیه های تعاونی مباشر ما 4.5 میلیون عضو و سابقه 57 ساله در تهیه و توزیع میوه دارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش خصوصی باید از شرکت های بزرگی تشکیل شده باشد که بتوانند به موقع وارد بازار شوند و به دولت کمک کنند گفت: امسال به اتحادیه های روستایی نقش بیشتری برای تامین میوه شب عید داده شد.

شیرزاد افزود: 30 هزار تن سیب و 40 هزار تن پرتقال از کشاورزان خریداری شد.

وی گفت: از باغداران شمال پرتقال تامسون سه هزار و 100 تا چهار هزار تومان، والنسیا جنوب از چهار هزار و 200 تا 5 هزار و 100 تومان و سیب از 6 هزار و 100 تومان تا 8 هزار تومان برای ذخیره سازی میوه تنظیم بازار شب عید خریداری شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در دو روز گذشته قیمت میانگین تنظیم بازار سیب 7 هزار و 375 تومان ، پرتقال شمال سه هزار و 600 تومان و پرتقال والنسیا جنوب چهار هزار و 785 تومان توزیع شده است.

شیرزاد گفت : هزار و 500 مرکز عرضه میوه شب عید در سراسر کشور آماده شده که از این تعداد 43 درصد را صنوف و 57 درصد غرفه ها را میادین تره بار آماده کرده اند.

وی با بیان اینکه بر توزیع میوه شب عید نظارت می شود افزود: سامانه ای نیز امسال برای نظارت کامل بر توزیع میوه شب عید ایجاد شده که مشخصات مراحل و اشخاص توزیع کننده میوه در آن وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید