بازار سرد مسکن اسفند پایتخت گرم‌تراز پاییز 97+جدول قیمت

کدخبر: ۲۷۴۳۶۵
اقتصادنیوز: مشاوران املاک از توقف عرضه جدید در بازار مسکن طی روزهای پایانی سال خبر می‌دهند اما در عین حال عنوان می‌کنند که نسبت به شرایط رکود عمیق پاییزه، تعداد نشست‌های منتهی به عقد قرارداد قدری بیشتر است.
بازار سرد مسکن اسفند پایتخت گرم‌تراز پاییز 97+جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز، اگرچه تحت تاثیر نوسان افزایشی قیمت مسکن در بهمن ماه، بازار مسکن در ابتدای اسفند تا حدودی با افت دما روبه‌رو شد اما این وضعیت پایدار نماند و آمارهای اولیه از معاملات حاکی است در هفته‌های اخیر دمای بازار مسکنچیزی از بازار بهمن ماه کم نداشته است.

تحقیقات میدانی از بازار مسکن نشان می‌دهد افزایش معاملات مسکن در اسفند ماه ناشی از تقویت حضور هر دو طرف عرضه و تقاضا در بازار مسکن بوده است؛ اما یک مشکل ریشه‌دار در بازار مسکن، «جنس عرضه» است که در حرکت به سمت رونق اختلال ایجاد می‌کند. این مشکل، کمبود آپارتمان‌های کوچک‌متراژ برای فروش است که سبب ناکامی طرف تقاضا حین جست‌وجو شده است. از یکسو کاهش شدید قدرت خرید مسکن متقاضیان به ویژه خانه‌اولی‌ها و از سوی دیگر کمیاب شدن آپارتمان تا ۶۰ مترمربع موجب شده زمان جست‌وجو برای خریداران در بازار مسکن افزایش یابد.

مشاوران املاک می‌گویند تنها روزنه امید خانه اولی‌ها این است که بتوانند در گروه سنی آپارتمان‌های ۱۰ تا ۲۰ سال ساخت، واحدهای مسکونی تا ۶۰ مترمربع بیابند، چراکه خرید خانه‌های نوساز حتی در این گروه متراژی بودجه‌ای فراتر از بنیه مالی آنها می‌طلبد. با این حال بررسی فایل‌های عرضه شده در بازار مسکن ۱۰ تا ۲۰ سال ساخت نشان می‌دهد این گروه سنی هم از ماجرای کمیابی آپارتمان کوچک‌متراژ مستثنی نیستند.

 

07-02

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید