نرخ میوه های شب عید زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

کدخبر: ۲۷۴۴۴۳
اقتصادنیوز: توزیع سیب درختی و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید از تاریخ ۲۵ اسفند در مراکز مختلف هر استان با نظارت کمیته راهبردی آن استان و سازمان تعزیرات حکومتی شروع شده است.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، توزیع سیب درختی و پرتقال از ابتدای این هفته در مراکز مختلف هر استان آغاز شده و اقدامات و حمایت‌های دولت برای تنظیم بازار شب عید هم از تولید کنندگان وهم در بخش توزیع بوده است.

طبق ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی ۳۰ هزار تن سیب درختی و ۴۰ هزار تن پرتقال برای شب عید و ایام پایانی سال تامین و ذخیره سازی شده است.

سیب درختی در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، فارس و تهران تامین شده و طبق نیاز هر استان به مقاصد ارسال شده است.

پرتقال هم در دو نوع تامسون شمال در استان مازندران و والنسیا در شهر جیرفت و استان فارس تامین شده و از ابتدای هفته به میزان لازم به هر استان ارسال شده است.

یکی از اقداماتی که در امر ذخیره سازی میوه بازار شب عید انجام شده، این است که تنها یک نهاد برای خرید این حجم از میوه به سراغ کشاورزان رفته و آن را بین استان‌ها تقسیم کرده است، اما در سال‌های گذشته به نحوی بود که معاون کشاورزی هر استان برای خرید و ذخیره سازی میوه اقدام می‌کرد.

در همین راستا معاون امور فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در خصوص مراکز توزیع میوه تنظیم بازاری گفت: در سراسر کشور بالغ بر ۴۵۰۰ مرکز مشخص شده که کار توزیع این دو محصول در آن‌ها انجام گردد، از این تعداد، ۳۰۰ مرکز در استان تهران در نظر گرفته شده که ۱۱۰ مورد از آن‌ها در شهر تهران و مابقی در دیگر شهر‌ها است گفتنی است حدود نیمی از این تعداد زیرنظر میادین شهرداری به کار توزیع خواهند پرداخت.

علی برابری در ادامه افزود: در هر استان، تمامی مراکز اعلام شده و تمامی کارکنان امر توزیع تحت نظارت کمیته راهبردی آن استان قرار دارند همچنین سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت جهاد و وزارت صنعت معدن و تجارت نظارت بر توزیع را بر عهده دارند که انتظار می‌روند با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته تمامی امور به نحو احسن انجام گیرد.

وی در رابطه با قیمت این دو محصول متذکر شد: به دلیل هزینه‌های حمل میوه و دیگر هزینه ها، قیمت میوه تنظیم بازار در هر استان متفاوت خواهد بود، اما در هر استان این دو نوع میوه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار به فروش خواهند رسید که در تهران قیمت سیب درختی حدود ۷ هزار تومان و پرتقال تامسون حدود ۳ هزار تومان خواهد بود.

معاون امور فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران خاطر نشان کرد: توزیع سیب و پرتقال تا ۲۰ فروردین سال آینده خواهد بود و این تاریخ با توجه به نیاز مردم و مقدار باقی مانده از میوه، قابل تمدید است.
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید