تشکیل 810پرنده مرغی در تعزیرات

کدخبر: ۲۶۰۲۱۵
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تا کنون 810 فقره پرونده مربوط به توزیع و تولید کنندگان در شعب تعزیرات حکومتی در سراسر کشور تشکیل شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یاسر رایگانی در ارتباط زنده تصویری با استودیو خبر 21 شبکه اول سیما افزود: سازمان تعزیرات حکومتی از آغاز آذر ماه امسال طرح نظارت بر نرخ مرغ مصرفی مردم در بازار را شروع کرده و تا کنون 810 فقره پرونده مربوط به توزیع و تولید کنندگان در شعب تعزیرات حکومتی در سراسر کشور تشکیل شده است.

او ادامه داد: از این تعداد حدود 450 فقره پرونده مورد رسیدگی و مختومه شده و 160 پرونده هم در جریان رسیدگی قرار دارد.

رایگانی گفت: یکی از معضلاتی که نه فقط در اجرایی کردن تصمیمات ستاد تنظیم بازار وجود دارد، اینست که تصمیمات ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت و تنظیم بازار مورد عنایت و همکاری بخش خصوصی قرار نمی گیرد. بخش خصوصی همکاری لازم با بخش ها و نهادهای حکومتی ندارند، در بحث لبنیات شاهد بودیم علیرغم کاهش 10 درصدی از سوی تولید کنندگان، در عمل با چیز دیگری مواجه شدیم.

رایگانی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی یک مرجع رسیدگی کننده است و نقشی در توزیع و تأمین مواد اولیه مرغداران داریم نه نقشی در توزیع در بازار، اما تلاش ستاد تنظیم بازار و دولت بر اینست که تا حد امکان قیمت پایین باید و در این مرحله می توان نقش سازمان تعزیرات را افزایش گشت های نظارتی در بازار و افزایش همکاری با نمایندگان اتحادیه ها عنوان کرد. این در حالیست که در سال جاری افزایش 250 درصدی گشت های نظارتی را شاهد بودیم.

او افزود: سازمان تعزیرات حکومتی نمی تواند قول بدهد که قیمت ها به تعادل برسد و دستگاه های تأمین و توزیع کننده کالا باید در این خصوص پاسخگو باشند، اما می توان امیدوار بود که در دو هفته آینده قیمت مرغ به نرخ قابل قبولی عزیمت کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید