چطور یک میلیارد دلار به ثروت نفتی ایران اضافه شد؟

کدخبر: ۲۷۴۵۱۷
اقتصاد نیوز: یک مقام مسئول گفت: امسال با توسعه میادین غرب کارون و با احتساب فروش نفت به قیمت ۵۰ دلار، یک میلیارد دلار به درآمدهای ارزی کشور افزوده شد.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، تورج دهقانی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت  اظهار کرد: برای اولین بار در کشور  از تاسیسات فرآورشی سیار نفت در مقیاسی بزرگ  برای استخراج نفت از میادین غرب کارون استفاده شده است.

وی با اشاره به تولید روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام از میادین مشترک غرب کارون،گفت: یکی از مزایای بکارگیری روش تاسیسات فرآورشی سیار، برداشت سریع‌تر نفت است؛ از آنجاییکه زمان برداشت در میادین مشترک  بسیار حائز اهمیت است، می توانیم با روش فوق در این زمینه به حداکثر بهره وری و تولید دست یابیم.

وی ادامه داد: عملیات توسعه میادین مشترک غرب کارون علاوه بر طرح نگهداشت و نوسازی چاه‌های کنونی شامل حفر و قرار دادن چاه‌های جدید در مدار تولید هم می‌شود.

به گفته دهقانی توسعه و تولید همزمان میادین نفتی غرب کارون در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه نفت قرار گرفته است.

عضو اصلی هیئت مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت از افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت در میادین غرب کارون طی امسال خبر داد و افزود:  برای سال ۹۸ نیز برنامه افزایش تولید مرحله‌ای ۵۰ هزار بشکه‌ای برای میادین غرب کترون در نظر گرفته شده است؛ که با تحقق آن به تولید ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت در روز دست پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: با توسعه این میادین در سال ۹۷ و با احتساب فروش نفت به قیمت ۵۰ دلار تقریبا یک میلیارد دلار به درآمدهای ارزی کشور افزوده شده است.

دهقانی با بیان اینکه در برداشت از میادین مشترک غرب کارون نسبت به  طرف عراقی، عقب‌تر نیستیم ادامه داد: کشور عراق برای سال آینده اهداف و برنامه‌های خوبی را برای افزایش تولید نفت از این میادین در نظر گرفته است و این موضوع باید عزم ما را برای افزایش تولید از این میادین در سال آینده، جزم تر کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به قرار داشتن کشور در جنگ نابرابر اقتصادی، حوزه کارون غرب را یکی از جبهه‌های بارز در این جنگ معرفی کرد و گفت: اشتغال و تولید قابل توجهی در این منطقه به وقوع پیوسته است و اهداف ترسیمی برای این منطقه امید بخش ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اهمیت توجه به این پیشرفت‌ها در کنار حفظ و بازسازی محیط زیست، میزان آبگیری تالاب هورالعظیم را طی ۲ سال گذشته کمتر از ۱۵ درصد مطرح کرد و گفت: هم اکنون در کنار توسعه میادین غرب کارون، تمام تالاب هورالعظیم آبگیری شده و به همین دلیل بخشی از مشکلات مردم شریف خوزستان مرتفع شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید