کاهش 20 درصدی تولید بوئینگ ۷۳۷ مکس

کدخبر: ۲۷۶۴۰۴
اقتصاد نیوز: شرکت بوئینگ اعلام کرد به دنبال حواشی ایجاد شده پس از ۲ سقوط مرگبار، میزان تولید ماهانه هواپیمای ۷۳۷ را نزدیک به ۲۰ درصد کاهش خواهد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار مهر ، شرکت بوئینگ اعلام کرد که به دنبال حواشی ایجاد شده پس از ۲ سقوط مرگبار، میزان تولید ماهانه هواپیمای ۷۳۷ را نزدیک به ۲۰ درصد کاهش خواهد داد. این نشان می‌دهد شرکت بوئینگ انتظار ندارد مقامات و ناظران هوانوردی، به این زودی‌ها مجوز پرواز مجدد این هواپیما را صادر کنند.

مدیرعامل بوئینگ، دنیس مویلنبرگ، در بیانیه‌ای گفت: با توجه به زمین‌گیر شدن هواپیماهای ۷۳۷ مکس، به دنبال ۲ سقوط مرگبار، شرکت بوئینگ در نظر دارد نرخ تولید ماهانه این هواپیما را از ۵۲ به ۴۲ هواپیما کاهش دهد.

مویلنبرگ اعلام کرد: در حال حاضر شرکت می‌داند که در زنجیره رویدادهایی که منجر به سقوط ۲ هواپیمای لایون‌ایر و هواپیمایی اتیوپی شده است، فعال شدن اشتباهی نرم‌افزارآنتی‌استال (استال نیروی مخالف نیروی بالابرنده هواپیما است)، نقش داشته است و هر دو حادثه را به هم مرتبط می‌کند.

او گفت: این شرکت به ارتقا و برطرف کردن عیوب نرم‌افزار ۷۳۷ مکس ادامه خواهد داد تا دیگر هرگز چنین حوادثی رخ ندهند.

مقامات آمریکا و مقامات ایرلاین‌ها معتقدند که زمین‌گیر بودن هواپیماها حداقل ۲ ماه دیگر ادامه خواهد یافت و حتی احتمال جدی‌ای وجود دارد که این زمین‌گیر شدن خیلی طولانی‌تر شود.

پس از این اظهارات سهام بوئینگ ۳.۵ درصد سقوط کرد و در پایان معاملات با جبران بخشی از این ضرر، با سقوط ۲ درصدی بسته شد.

درحالی‌که تعداد هواپیماهای ۷۳۷ مکس زمین‌گیر شده تنها ۳۷۰ فروند می‌باشد، شرکت بوئینگ سفارش ساخت ۵۰۰۰ هواپیما از این مدل را در دست دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید