میزان خسارت سیل نیشابور مشخص شد

کدخبر: ۲۷۶۴۳۹
اقتصادنیوز: فرماندار نیشابور گفت: سیلاب‌های فروردین امسال در نیشابور ۴۵۸ میلیارد ریال خسارت به جا گذاشته است.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  از  مشهد  ، سعید شیبانی فرماندار نیشابور با اشاره به خسارت ۴۵۸ میلیارد ریالی سیل در این شهرستان، گفت: از این میزان خسارت، ۳۳۳ میلیارد ریال مربوط به بخش  کشاورزی  است که ۲۸ درصد خسارت خراسان رضوی را در این حوزه شامل می‌شود.
 
وی تصریح کرد: میزان خسارات وارده در حوزه راه‌های ارتباطی، تأسیسات آب و برق روستایی و شهری نیشابور نیز در مجموع ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرماندار نیشابور گفت: در حوزه مسکن که میزان تخریب‌ها ۴۰ تا ۱۰۰ درصد بوده است، ۶۰ میلیارد ریال و در معابر و تأسیسات شهری ۲۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

شیبانی با اشاره به قطع مسیر ارتباطی چند روستا بر اثر سیل اخیر، افزود: با همت دستگاه‌های اجرایی این مسیر‌ها بازگشایی شده و هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه نیشابور، علوم پزشکی و پیام نور این شهر نزدیک رودخانه بنا شده اند که در سیل اخیر خسارتی به این مجموعه وارد نشده است اما با حساسیت‌های ایجاد شده باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در آینده را بیاندیشیم.

فرماندار نیشابور با بیان اینکه کانون‌های خطر در نیشابور شناسایی شده است، گفت: مناسب سازی بستر  رودخانه  فاروب رومان در شهر نیشابور و رودخانه‌های شهر خرو و روستای بوژان نیازمند برنامه ریزی ویژه است که در همین راستا بازگشایی برخی مسیر‌های رودخانه که بر اثر ساخت و ساز‌های غیر مجاز مسدود یا منحرف شده، جداره سازی، ایجاد دیواره ساحلی و تقویت دهانه پل‌ها ضروری است.
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید