سرپرست فرمانداری هویزه: احتمال افزایش سیل‌زدگان در شهرستان زیاد است

کدخبر: ۲۷۶۲۰۰
اقتصادنیوز: سرپرست فرمانداری هویزه گفت: مدارس شهرستان و سالن‌های چند منظوره ورزشی و برخی سالن‌های جهاد کشاورزی را برای اسکان شهروندان در نظر گرفته‌ایم. احتمال افزایش سیل‌زدگان در شهرستان زیاد است، زیرا از سوسنگرد و خود شهر هویزه به این مکان های امن انتقال داده خواهند شد.
به گزارش اقتصادنیوز؛ سیدقاسم موسو ی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با اشاره به آخرین اقدامات پیشگیرنه از سیل در شهرستان هویزه  بیان داشت: هم اکنون ۱۳ خانوار در خود شهرستان هویزه در کمپ‌هایی که ستاد اسکان ترتیب داده بود، مستقر هستند.
 
وی ادامه داد: نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ رأس دام توسط جهاد کشاورزی و دامپزشکی با همکاهنگی و همکاری ۲۰- ۳۰ دامدار  در مکان های مناسب اسکان داده شده اند و غذایشان نیز تامین شده است.
 
فرماندار هویزه تصریح کرد: امروز استاندار خوزستان دستور  تخلیه شهر رفیع و ۱۷ روستای دیگر صادر کردند، ساکنان این مناطق فرصت ۴۸  تا ۷۲ ساعته دارند که جابجا شوند.

وی بیان کرد: مدارس شهرستان و سالن‌های چند منظوره ورزشی و برخی سالن‌های جهاد کشاورزی برای اسکان شهروندان در نظر گرفته‌ایم. احتمال افزایش سیل زدگان در شهرستان زیاد است، زیرا از سوسنگرد و خود شهر هویزه به این مکان های امن انتقال داده خواهند شد.
 
موسوی یبا بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی، حمام و پتو داریم، گفت: قرار است ستاد فرمان امام، غذای ۵ هزار نفر را تامین کند،هم اکنون مشکل خاصی در شهر نداریم. با توجه به اینکه دستور تخلیه داده شده است، بعد از ظهر  کمبود‌ها مشخص می‌شود.
 
به گزارش میزان؛ در اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان آمده است: از آنجایی‌که تعدادی از روستاهای حاشیه رودخانه کرخه و همچنین شهرهای رفیع، بستان و سوسنگرد تحت تأثیر سیلاب قرار خواهند گرفت، لازم است دستگاه‌های ذیربط و مسئول در اسرع وقت برای حفاظت از شهروندان و روستاها و تأسیسات در معرض خطر آبگرفتگی حاشیه رودخانه کرخه اقدامات و تمهیدات لازم را به عمل آورند. هبیچه، گبان، دغاغله، عمه و بیت کوار شهرستان هویزه در معرض سیلاب قرار گرفته اند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید