۵۶ میلیارد تومان تنخواه برای استان‌های سیل زده تخصیص داده شد

کدخبر: ۲۷۶۷۸۵
اقتصادنیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سازمان برنامه و بودجه ۵۶ میلیارد تومان تنخواه برای استان‌های سیل زده در نظر گرفت همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان نیز به ستاد مدیریت بحران کشور اختصاص داده شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، محمد باقر نوبخت در نشست خبری با موضوع رونمایی از برنامه تولید و اشتغال و اصلاح ساختار بودجه اظهار کرد: برنامه رونق تولید متناسب با شرایط سال ۱۳۹۸ و مطالبات مقام معظم رهبری آماده است که انتظارمی رود تمام دستگاه‌های اجرایی در جهت تحقق اهداف پیش بینی شده پیش روند.

وی با اشاره به خسارات قابل توجه در پی سیلاب اخیر در کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه ۵۶ میلیارد تومان تنخواه برای استان‌های سیل زده در نظر گرفت همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان نیز به ستاد مدیریت بحران کشور اختصاص داده شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بالغ بر ۴۴۲ میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های کشاورزی تخصیص داده شد که نیمی از آن برای جبران خسارت سیل در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

نوبخت بیان کرد: قرار شد بنیاد مسکن با منابع در اختیار به استان‌های سیل زده مراجعه و در هر استان که شرایطش برای بازپرداخت آماده بود اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه سخنان خود اقدام اخیر آمریکا در رابطه با افزودن نام سپاه پاسداران در گروه‌های تروریستی را پوچ دانست و گفت: سپاه همیشه در صف اول خدمت به کشور قرار دارد و این اقدام آمریکا پژواکی در جهان ندارد.

وی با بیان اینکه این گونه رفتار‌ها از قبل قابل پیش بینی بود، عنوان کرد: پیش از این با پیشنهاد وزارت امورخارجه از سوی شورای امنیت ملی قانونی با عنوان مبارزه با نقض حقوق بشر به تصویب رسید و در حال حاضر طبق آن عمل خواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید